Motorblok swap met ander type blok

22 nov 2021 11:02 #1 door Martijn Pit
Motorblok swap met ander type blok werd gestart door Martijn Pit
Beste Forum,

Sinds kort kwam er uit mijn blok een hard tikkend geluid, wat al gauw is uitgelopen tot een warmloper. Wat nu precies de oorzaak is geweest is mij onbekend. Ik heb de kleppen laten controleren en dat was allemaal prima (om de tik uit het blok te achterhalen).
Ik heb niet de vaardigheden en werkplaats om de motor te reviseren, dus ik zie niet veel keuze dan er een ander blok onder te gaan hangen. Nu is er momenteel weinig tot geen aanbod, behalve een blok van 660 euro met totaal geen geschiedenis bikes2bits.be/nl/onderdeel/D1-36889 .
Wel zijn er verschillende RD10E blokken te vinden voor een lagere prijs en een mooie kmstand. Nu is de vraag natuurlijk: is het mogelijk, met simpele aanpassingen om deze onder mijn transalp uit 1995 met een PD06E te leggen? Heeft iemand hier ervaringen mee?
Zo niet, weet ik even niet wat ik nog voor alternatieven heb voor mijn lieftallige Transalp.

Groetjes!
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 nov 2021 20:11 #2 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Motorblok swap met ander type blok
bij gebrek aan eigen kennis en ruimte zou ik je adviseren om hier niet aan te beginnen

als je huidige motor enkel een aanloper heeft zou ik gaan voor een demontage,en diagnose en van daaruit verder gaan

ik wil je hier graag mee helpen,

mvg ad

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.056 seconden