Al veel gecontroleerd maar motor start niet...

08 jan 2022 22:14 #1 door Jesse Doesburg
Al veel gecontroleerd maar motor start niet... werd gestart door Jesse Doesburg
Hey allemaal,

Ik had bij onderdelen gezocht al gepeild hoe het zat met eventueel een nieuw blok omdat ik waarschijnlijk een warmloper heb gehad.
Vandaag eindelijk de tijd gehad om het 1 en ander te kunnen controleren en na te kijken. Echter wil de motor nog steeds niet starten...

Wat heb ik gecontroleerd, het standaard rijtje natuurlijk, brandstof compressie en vonk. dit heeft die allemaal, kleppenspeling is ook goed.
Accu is nu wat leeg, door het vele proberen te starten, dus eerste wat ik nu ga doen is deze aan de druppellader leggen en misschien helpt dat enigszins?

Daarnaast er achter gekomen dat mijn koppelingskabel waarschijnlijk nu ook niet goed afgesteld, dat moet dus sowieso nog gefixt worden, maar dit moet toch geen invloed hebben op het niet willen starten in zijn neutraal lijkt mij??

Ik weet nu niet meer zo goed waar ik het moet zoeken, dus tips zijn hard welkom! Ik hoor het en alvast bedankt voor het meedenken 😁👌🏼

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 jan 2022 10:22 - 09 jan 2022 10:26 #2 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Al veel gecontroleerd maar motor start niet...
Moeilijk op deze manier. Kan
Meerdere oorzaken hebben.
Doorstarten straks en wat remmenreiniger in het luchtfilter

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 jan 2022 11:13 #3 door adriaan_XL700V
Beantwoord door adriaan_XL700V in topic Al veel gecontroleerd maar motor start niet...
Is dit hetzelfde blok als dat van de warm- of vastloper?

Zo ja meet dan eerst de compressie van de cilinders even.

XL700V '09 CB750K6 '76 CB500K0 '72 CB650 '80 CBX750F '86

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 jan 2022 11:21 #4 door Jesse Doesburg
Beantwoord door Jesse Doesburg in topic Al veel gecontroleerd maar motor start niet...
Yes is hetzelfde blok inderdaad!

Wat de precieze compressie is heb ik inderdaad niet gemeten aangezien ik daar de spullen niet voor heb en zou ook niet precies weten wat ik hiervoor nodig heb eerlijk gezegd.
Dus een kleine how to zou ik zeker waarderen!

De tip met de remreiniger ga ik ook zeker nog proberen! Motor staat helaas op een andere locatie dan waar ik woon dus dit alles wordt waarschijnlijk volgend weekend, als het lukt, of als het niet lukt, laat ik het weer weten 😁

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 jan 2022 06:59 #5 door adriaan_XL700V
Beantwoord door adriaan_XL700V in topic Al veel gecontroleerd maar motor start niet...
Een compressie test is niet ingewikkeld maar je moet er wel een speciale meter voor hebben.

Gezien je eerdere posts zou ik dit eerst doen. Remmenreiniger gaat niet helpen, je motor liep prima voor die uitviel.

Zit er nog olie in het blok?

XL700V '09 CB750K6 '76 CB500K0 '72 CB650 '80 CBX750F '86

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 jan 2022 16:24 #6 door Jesse Doesburg
Beantwoord door Jesse Doesburg in topic Al veel gecontroleerd maar motor start niet...
Aaa oke, eerst dan maar mijn accu opladen en kijken of dat nog wat uithaalt!
Daarna maar eens kijken of ik een compressietest ga doen.

Er was inderdaad aardig wat olie uit de motor, vandaar ook de warmloper, maar dat is bijgevuld in ieder geval.

Ga er aankomend weekend weer meer verder dus hou jullie eventueel op de hoogte van vorderingen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 jan 2022 16:37 #7 door adriaan_XL700V
Beantwoord door adriaan_XL700V in topic Al veel gecontroleerd maar motor start niet...
Ik wil het feestje niet bederven maar na een warmloper is er vaak wat meer nodig dan olie bijvullen ;)

XL700V '09 CB750K6 '76 CB500K0 '72 CB650 '80 CBX750F '86

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 jan 2022 17:00 #8 door Jesse Doesburg
Beantwoord door Jesse Doesburg in topic Al veel gecontroleerd maar motor start niet...
Daar ben ik mee heel bewust van hoor!
Vandaar dat we al al die andere dingen hebben gecontroleerd om te kijken of daar eventueel problemen mee waren!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.107 seconden