gierend geluid TA'89 XL600V

29 jan 2010 08:44 #1 door Pieter
gierend geluid TA'89 XL600V werd gestart door Pieter
Hoi allemaal,
Sinds de koude heeft ingezet heeft m'n TA een raar probleem. Als ik met de vries koude motor vertrek, begint er na ongeveer 1,5 km een heel zacht gierend geluid uit het blok te komen. Dit geluid neemt vanaf dat moment heel langzaam toe en verdwijnt niet als ik de koppeling inknijp. Ik krijg het geluid pas weg als ik stop, gas loslaat en even wacht. Het geluid verdwijnt dan, maar niet gelijkevenredig met het dalende toerental. Dat wil zeggen: als m'n toeren zijn teruggezakt naar normaal, het geluid nog altijd aan het afnemen is en vervolgens stopt.
Als ik vervolgens weer vertrek herhaalt zich het senario in de zelfde volgorde.
Ik heb gedacht aan de koppeling, maar dit kan het volgens mij niet zijn gezien de zaken die ik hier voor schrijf. Een lager dat in de soep draait heeft volgens mij ook andere kenmerken.
Kan er misschien ergens een vliegwiel of een of andere poelie loskomen, mede door de lage temperatuur?
Alvast bedankt voor het meedenken.
Groeten
Pieter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 jan 2010 15:29 #2 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic gierend geluid TA'89 XL600V

Hoi allemaal,
Sinds de koude heeft ingezet heeft m'n TA een raar probleem. Als ik met de vries koude motor vertrek, begint er na ongeveer 1,5 km een heel zacht gierend geluid uit het blok te komen. Dit geluid neemt vanaf dat moment heel langzaam toe en verdwijnt niet als ik de koppeling inknijp. Ik krijg het geluid pas weg als ik stop, gas loslaat en even wacht. Het geluid verdwijnt dan, maar niet gelijkevenredig met het dalende toerental. Dat wil zeggen: als m'n toeren zijn teruggezakt naar normaal, het geluid nog altijd aan het afnemen is en vervolgens stopt.
Als ik vervolgens weer vertrek herhaalt zich het senario in de zelfde volgorde.
Ik heb gedacht aan de koppeling, maar dit kan het volgens mij niet zijn gezien de zaken die ik hier voor schrijf. Een lager dat in de soep draait heeft volgens mij ook andere kenmerken.
Kan er misschien ergens een vliegwiel of een of andere poelie loskomen, mede door de lage temperatuur?
Alvast bedankt voor het meedenken.
Groeten
Pieter


er kan normaal niets los komen,

maar klinkt toch als een lager probleem,

kunnen dus wielen, ketting en aandrijf ads zijn

meer zit er niet want kan gaan gieren

slippende kopeling ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 feb 2010 14:16 #3 door Pieter
Beantwoord door Pieter in topic gierend geluid TA'89 XL600V
Ik kom ff biechten  >:D
Aangezien ik vandaag vrij heb, me ff verdiept in het "gierende geluid" uit m'n blok. 
De temperatuur is nu zodanig buiten dat ik eens ff een stukje zonder helm  8) in de buurt ben gaan rijden. Blijkt dat het geluid niet uit het blok komt, maar uit de tellerpartij (dashboard dus  ;) ). Zal die dus nu maar eens nader gaan bekijken.
Kon het niet eerder testen daar ik altijd 's nachts onderweg ben en dan was het tot nu toe te koud om zonder helm rond te tuffen.
Tot zo ver ..
Greetz
Pieter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.057 seconden