Starten na winterstop

18 apr 2022 01:13 #1 door Fozziebear
Starten na winterstop werd gestart door Fozziebear
Help: het gaat over mijn XL600 uit 1989
Vandaag de accu van de druppellader gehaald en terug geplaatst.
Wat blijkt . . . Helemaal niets, geen lampje gaat branden en geen geluiden. . Helemaal niets.
Accu is goed en heeft 13.2 volt (is pas 2 jaar oud)
Zekeringen gecontroleerd en zijn allemaal goed.
Ik vermoed een massa probleem, maar alle kabels zitten goed vast.
Weet iemand wat dit zou kunnen zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 apr 2022 18:03 #2 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Starten na winterstop
Ook de hoofd zekering gecontroleerd ?

En anders wordt het meten... meten... meten....

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 apr 2022 21:48 #3 door Fozziebear
Beantwoord door Fozziebear in topic Starten na winterstop
Helaas, de hoofdzekering is ook nog goed.
Wordt dus verder zoeken en meten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 apr 2022 23:10 #4 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Starten na winterstop
Even een domme, staat je on/off knop op je rechterstuur helft wel op on....

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 apr 2022 23:45 #5 door Fozziebear
Beantwoord door Fozziebear in topic Starten na winterstop
Uiteraard:lol
Heb hem ook nog open gehad om te controleren.
Ik ben bang dat alleen het contactslot nog over blijft.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 apr 2022 08:23 #6 door Garfield
Beantwoord door Garfield in topic Starten na winterstop
Als letterlijk *niets* het doet na aanzetten contact zou ik, als de zekeringen en zichtbare draadaansluitingen zoals bij de accu allemaal in orde zijn, als eerste bij het contactslot beginnen.
Dat is mechanisch en wordt regelmatig bewogen dus daar verwacht ik eerder een defect dan zomaar een draad die spontaan uit elkaar klapt.
Verder, en dit weet ik even niet helemaal zeker, dacht ik dat bij het 'uitzetten' van de noodschakelaar zaken zoals neutraallampje en verlichting nog wel werken - maar nogmaals, dat weet ik niet zeker.
Als de noodschakelaar ook *alles* schakelt zou je die ook moeten inspecteren.

Ik heb 'enkele' motoren waaronder een XL650V en een NX250.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 apr 2022 09:08 #7 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Starten na winterstop
Noodschakelaar zet alleen het circuit voor de ontsteking uit. Dus alle overige zaken moeten het dan nog doen.

Weet je zeker dat je de juiste accu kabels hebt aangesloten ?
Laatst ook iemand aan de telefoon waar niets het meer deed, en toen bleek dat deze klant wel een massa kabel had aangesloten, maar klaarblijkelijk niet de hoofd kabel....

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 apr 2022 11:04 #8 door Ghost Rider
Beantwoord door Ghost Rider in topic Starten na winterstop
Klinkt toch als een brandstof probleem. Zoek even op: "Transalp Carburateurs - vlotterbak - metalen plaatje mist"

Ron

1999 XRV750A
1989 GT 650 Hawk
1984 Moto Guzzi V50 Monza
1974 Suzuki GT 750
1968 BSA Starfire

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.090 seconden