transalp 600 1993 loopt op 1 cilinder

30 apr 2022 14:27 #21 door Robert
Beantwoord door Robert in topic transalp 600 1993 loopt op 1 cilinder
Ik heb toch maar even voor de zekerheid de carbs erafgehaald en alles met remmenreiniger schoongemaakt en de sproeiers doorgeprikt met een ijzerdraadje..

Alleen omdat de vlotterbakjes leegwaren moet je altijd even doorstarten natuurlijk... Alleen ik denk dat nu mijn startrelais vastgelast is, door de hitte. de startermotor wilde niet meer uitgaan. Ook niet na de noodstop. Uiteindelijk heb ik de accupol losgeschroeft om hem uit te krijgen. :')

Ik ga vanavond even naar de schema's kijken of dat kan, wordt in ieder geval vervolgd. :')

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mei 2022 18:49 #22 door Robert
Beantwoord door Robert in topic transalp 600 1993 loopt op 1 cilinder
Inmiddels alles weer werkend, en de eerste 300km gereden.

Alleen helaas loopt hij nu weer op 1 cilinder... Is 300km goed gegaan maar opeens tijdens het rijden stopte er een cilinder mee.

Wat me opvalt is, dat zodra ik de sleutel omdraai en alles onder spanning staat, de tellers op het dashboard iets omhoog springen. Kan iemand dit vergelijken met zijn eigen transalp of dit normaal is? Anders verwacht ik dat er ergens een aardeprobleem zit.

Verder, waar zitten de aardingspunten naar de massa in deze motor?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mei 2022 19:44 #23 door Mirko
Beantwoord door Mirko in topic transalp 600 1993 loopt op 1 cilinder

Robert schreef : Inmiddels alles weer werkend, en de eerste 300km gereden.

Alleen helaas loopt hij nu weer op 1 cilinder... Is 300km goed gegaan maar opeens tijdens het rijden stopte er een cilinder mee.

Wat me opvalt is, dat zodra ik de sleutel omdraai en alles onder spanning staat, de tellers op het dashboard iets omhoog springen. Kan iemand dit vergelijken met zijn eigen transalp of dit normaal is? Anders verwacht ik dat er ergens een aardeprobleem zit.

Verder, waar zitten de aardingspunten naar de massa in deze motor?


Bij de accu, zekeringkast, onder het zadel ook nog een aantal draden aan massa

2x Transalp XL 600
Yamaha XJR 1300

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.066 seconden