Andere (hogere) ruit Transalp uit 88/89.

27 apr 2022 20:04 #1 door Michiel
Andere (hogere) ruit Transalp uit 88/89. werd gestart door Michiel
Ik ben op zoek naar een hogere ruit voor mijn Transalp uit ‘89. Voornamelijk om te kijken of dit de ruis en wind langs mijn helm wat kan wegnemen. Het lukt nog niet om online een passend model te vinden die geschikt is voor dit bouwjaar, wel voor modellen na ‘89.

Wie heeft de gouden tip?!
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mei 2022 05:01 #2 door Jeroen Jansen
Beantwoord door Jeroen Jansen in topic Andere (hogere) ruit Transalp uit 88/89.
Afhankelijk van je lengte zal je met het standaard schermpje behoorlijk in de turbulentie zitten met je nek en onderzijde van je helm. Dit veroorzaakt het vermoeiende lawaai en gewiebel van je hoofd. Een (veel) hogere ruit lost dat grotendeels op maar dat vind je kuip niet fijn, de vier ieniemini bevestigingspunten zijn niet op de grotere belasting ontworpen. Ik ben vrij lang en heb na veel experimenteren besloten ruit- en kuiploos te gaan rijden. Pure rijwind vind ik minder lawaaierig en stukken minder vermoeiend dan in die turbulentie zitten. Ook heb ik een periode met een ingekort vervangingsscherm gereden, een beetje NX look dus, toen was het gebulder ook aardig verdwenen. Succes.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juli 2022 21:30 #3 door Michiel
Beantwoord door Michiel in topic Andere (hogere) ruit Transalp uit 88/89.
Hoi Jeroen,

Nog bedankt voor je uitgebreide bericht! Ik heb inmiddels veel gehoord dat een hogere ruit juist meer turbulentie geeft. En zoals jij aangeeft, je er niet per see door geholpen bent. Het maffe is dat, als ik mijn nek als een giraffe uitsteek en mijn hoofd zo stil mogelijk, ik dan precies uit de meeste turbulentie kan komen. Dus lager zou inderdaad beter zijn in tegenstelling tot hoger. Ik heb het nu zo gelaten. Blijft ie ook nog meest origineel van!

Groet, Michiel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.114 seconden