Waar op letten bij de aankoop van een transalp van '92

01 feb 2010 11:29 #1 door VFR-rijder
Mijn vriendin wil graag een transalp kopen en weet er nu één staan van '92 met ergens in de 30.000km (kleur: groen).
De vraagprijs is 1000 euro, dat lijkt mij niet overdreven.
Iemand advies waar ik zeker moet op letten bij de aankoop van deze transalp?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 feb 2010 11:34 #2 door Timy
Kijk even op de hoofdpagina (transalpclub.nl) Daar is een complete lijst met aankooptips.
De prijs is iig netjes maar ligt er uiteraard ook aan hoe de uiterlijke staat is. Maar vooralsnog lijkt het een goede deal.

Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 feb 2010 17:10 #3 door Neet
Beter is het om een model met dubbele schijven op het voorwiel te hebben. Dat model heeft dan ook nog een verbeterde ontstekingssysteem. Echt veeeel beter.

Hee, laat ik nou net twee hele mooie zwarte met minder kilometers te koop hebben staan van dat model.
Is dat niets voor haar? Twee stuks super mooie probleemloze motoren. Zie mijn advertentie hier bij de "te koop: Transalps".  ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 feb 2010 13:42 #4 door VFR-rijder
Beantwoord door VFR-rijder in topic Waar op letten bij de aankoop van een transalp van '92

Beter is het om een model met dubbele schijven op het voorwiel te hebben. Dat model heeft dan ook nog een verbeterde ontstekingssysteem. Echt veeeel beter.

Hee, laat ik nou net twee hele mooie zwarte met minder kilometers te koop hebben staan van dat model.
Is dat niets voor haar? Twee stuks super mooie probleemloze motoren. Zie mijn advertentie hier bij de "te koop: Transalps".  ;D


Zijn twee zeer mooie transalps, maar de prijs is wat te hoog voor mijn vriendin, ze wil max. 1500 euro uitgeven.
En die van 1000 euro zal wel niet perfect staan maar er mogen nog wat kosten aan zijn, ze zal dan normaal wel rond komen met die 1500 euro.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 feb 2010 22:37 #5 door Elie
Ik vind de lijst met aankooptips niet? ???

Honda transalp '92 pd06 paars-grijs

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 feb 2010 23:09 - 16 feb 2010 13:00 #6 door Waffie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 feb 2010 21:33 #7 door Elie
Bedantk AD! Ik dacht dat het in het forum zelf was dat ik dit moest vinden. Maar het is gewoon op de hoofdsite zonder in het forum te duiken!

Dank

Honda transalp '92 pd06 paars-grijs

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 feb 2010 08:45 #8 door Bassiesbike
Beantwoord door Bassiesbike in topic Waar op letten bij de aankoop van een transalp van '92
Wel mooi, zelfs voor zo'n 1000/1500 eur kan je een leuke TA kopen en er jaren lol van hebben  :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 feb 2010 09:56 #9 door RuuJan
Klinkt goed. Maar die 30000 zou ook zomaar 130000 kunnen zijn. 18 jaar en dan 30000 km zou betekenen dat er 1500 km per jaar op gereden is. Op zich hoeft dat ook nog geen probleem te zijn, natuurlijk en zeker voor die prijs zou ik er gewoon voor gaan.

Waar je bij een Alp zeker op moet letten, zijn de velgen. Als er ergens rond de spaken of het ventiel wat losgebladderde coating zit, dan zou ik wel willen weten wat er aan de binnenkant te zien is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 feb 2010 00:53 #10 door VFR-rijder
Beantwoord door VFR-rijder in topic Waar op letten bij de aankoop van een transalp van '92

Mijn vriendin wil graag een transalp kopen en weet er nu één staan van '92 met ergens in de 30.000km (kleur: groen).
De vraagprijs is 1000 euro, dat lijkt mij niet overdreven.
Iemand advies waar ik zeker moet op letten bij de aankoop van deze transalp?


Ben gaan kijken, het is dus een groene Transalp van '92 en heeft 42000km.

Vrij goede staat, wel een beetje onderkomen, eens goed kuisen zal al een groot verschil maken.
Ketting en achterband kunnen nog wel eventjes mee, maar voorband is versleten.
Batterij is zwak en zal het niet lang meer houden denk ik.
Voorrem zit vast (sleept tegen de schijf, voel je goed als je de moto wil verplaatsen) en als je de remhendel indrukt hoor je een kraakend geluid. Iemand tips over de voorrem?

Voor 850 euro kan je niet alles willen natuurlijk, dus we hebben hem dan ook gekocht.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 feb 2010 09:51 #11 door Nikotech
Beantwoord door Nikotech in topic Waar op letten bij de aankoop van een transalp van '92

Ben gaan kijken, het is dus een groene Transalp van '92 en heeft 42000km.

Vrij goede staat, wel een beetje onderkomen, eens goed kuisen zal al een groot verschil maken.
Ketting en achterband kunnen nog wel eventjes mee, maar voorband is versleten.
Batterij is zwak en zal het niet lang meer houden denk ik.
Voorrem zit vast (sleept tegen de schijf, voel je goed als je de moto wil verplaatsen) en als je de remhendel indrukt hoor je een kraakend geluid. Iemand tips over de voorrem?

Voor 850 euro kan je niet alles willen natuurlijk, dus we hebben hem dan ook gekocht.


Met een beetje zorg kan die nog jaren mee !  Onverwoestbaar die Alpen :)

Voorrem(klauw)  eens helemaal uit elkaar halen en goed schoonmaken gaat er vast voor zorgen dat de boel weer lekker gangbaar wordt.
Meende hier op het forum een hele verhandeling te hebben gelezen hoe e.e.a aan te pakken mocht je het niet weten.

Veel plezier ermee ! 

Zorgen moet je niet maken, zorgen moet je doen ......

Bijlage:
<< Klik op het plaatje voor mijn website.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.098 seconden