Digitaal CDI: plausibel of hoax?

14 mei 2022 15:47 #1 door Tim
Digitaal CDI: plausibel of hoax? werd gestart door Tim
Hello!

Ik ben nieuw met de Transalp, heb hem net een dag, maar heb er al wel een hoop over gelezen en gezien in video's.
Een tijd terug, voordat ik een Transalp had maar al wel wist dat ik er een zou hebben, kwam ik deze CDI tegen en ik vond het concept best interessant.
cdi-shop.de/en/shop/honda-transalp-xl600...00-d?number=cdi100-d

Meer als preventieve maatregel dan als directe vervanging, maar ik ben benieuwd wat jullie denken van de mogelijke resultaten hiervan. Deze makers uit Duitsland beweren dat de nieuwe ontsteking gespitst is op zuivere brandstof 95 en 98 en dat daarmee effici├źnter gereden kan worden en meer vermogen loskomt. Hoe klinkt dat?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mei 2022 20:05 #2 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Digitaal CDI: plausibel of hoax?
Zoek maar eens op ignitech op dit forum.
Maar waarom zou je vervangen als ze goed werken

PD06 1994 blauw.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mei 2022 21:23 #3 door Garfield
Beantwoord door Garfield in topic Digitaal CDI: plausibel of hoax?
Ik heb exact deze (programmeerbare) cdi's gemonteerd in mijn (inmiddels verkochte) TA600 en twee stuks NX250.
Prima cdi's.

Ik heb een KTM 990 Adventure, een Honda XL650V Transalp, een NX250 Dominator en een Beta Rev3 270 trialmotor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mei 2022 22:32 #4 door Tim
Beantwoord door Tim in topic Digitaal CDI: plausibel of hoax?

Garfield schreef : Prima cdi's.


Merkte je ook iets aan vermogen en verbruik of gaat dat gewoon tussen de oren zitten?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 mei 2022 21:36 #5 door Garfield
Beantwoord door Garfield in topic Digitaal CDI: plausibel of hoax?
Heb geen vergelijking, de originele cdi's waren allemaal kaduuk.
Denk dat je in de praktijk geen verschil zal merken.
Het zijn nou niet bepaald hoogvermogende precisieblokjes.

Ik heb een KTM 990 Adventure, een Honda XL650V Transalp, een NX250 Dominator en een Beta Rev3 270 trialmotor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: varaderohuibje
Tijd voor maken pagina: 0.413 seconden