Koelvloeistof slang met gat

18 mei 2022 21:03 #1 door Pieternel
Koelvloeistof slang met gat werd gestart door Pieternel
Beste mede TransAlpers,

Afgelopen weekend kwam ik er tijdens een kampeerweekendje achter dat een van de koelvloeistof(afvoer?)slangetjes kennelijk tegen de ketting heeft gezeten en nu dus een groot gat heeft (zie foto’s). Ik heb al even zitten bladeren in m’n Haynes, maar vind het ook allemaal wat spannend, want heb zelf nog niet vee gesleuteld aan m’n TransAlp, maar wil dit wel graag leren. Paar vraagjes:
A) Is het erg om hier nog mee te rijden? (Er lijkt nu wel wat koelvloeistof op de ketting te kunnen druppelen, wat vast niet bevorderlijk daarvoor is..)
B.) Kan ik alleen dit slangetje vervangen of moet ik dan alles loskoppelen?
C) Waar koop je dit soort slangetjes het best?
D) Verdere tips/ideeën zijn ook welkom!
Alvast bedankt!
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mei 2022 20:03 - 19 mei 2022 20:09 #2 door Timy
Beantwoord door Timy in topic Koelvloeistof slang met gat
Geen stress! Is een overloopslangetje :)
Volg hem maar omlaag en je komt bij een los eindje terecht. Mocht de koelvloeistof overlopen dan komt het daar eruit en op de weg terecht. Wat je nu zag op de ketting zal mogelijk wat damp zijn ofzo.
Als ik de foto van jou zo zie is het part nr 46 op mijn bijlage (je ziet dat die open eindigt)

Vervangen kan maar hoef je niet direct met spoed te doen. Je kan via csmnl een originele bestellen á 18euro (excl verzending) of hem eraf halen en bij een lokale rubberslangenboer (automaterialenzaak) een meter kopen voor een stuk minder :lol:

Leuk weetje: de slang ernaast komt bij de luchtfilter vandaan en heeft standaard een dop erop omdat daaruit olie komt. Dit moet officieel opgevangen worden i.v.m. vervuiling maar de dop is meestal al jaren "kwijt". Je zou gelijk die kunnen bekijken, als de dop er nog op zit even dop eraf en je zal vast wat smurrie eruit zien lopen. Wees niet bang, dat zijn geen liters!

Liberté - Egalité - Fraternité
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 mei 2022 11:43 #3 door Pieternel
Beantwoord door Pieternel in topic Koelvloeistof slang met gat
Bedankt! Hele nuttige info! Mijn dopje zit er zowaar nog steeds op! Zal ik eens losmaken als ik de andere slang vervang. Op naar de buurman (dat is een autogarage :)!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.065 seconden