Trommel naar schijfrem

24 mei 2022 22:56 #1 door Denis
Trommel naar schijfrem werd gestart door Denis
Hallo,
Kan er mij iemand zeggen of ik een achterwiel van een Transalp model pd06 uit 87 met trommelrem kan ombouwen naar een met schijfrem model pd06 uit 93. Moet de naaf er dan uit en vervangen worden?
Is het de moeite waard om dit aan te passen?
Alvast bedankt voor de reactie(s)
Met vriendelijke groeten
Denis

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 mei 2022 05:45 - 25 mei 2022 06:39 #2 door Timy
Beantwoord door Timy in topic Trommel naar schijfrem
Het is wel mogelijk maar je bent er niet met alleen het wiel/naaf vervangen.
De achterbrug is anders maar ook je rempedaal en schakelaar voor het remlicht moet vervangen worden en een remoliesysteem moet je plaatsen. Idem voor de steun waarop de remklauw moet. Alles bij elkaar gaat dat best een duit kosten.

Ik ben van mening dat het de moeite niet waard is. De remkracht van het achterwiel is sowieso te verwaarlozen ten opzichte van het voorwiel. Als je goed remt gaat ca 80% van de snelheidsvermindering gehaald worden uit je voorrem. Daar verbeteringen in maken loont meer (o.a. staalomvlochten remleiding)

Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 mei 2022 09:12 #3 door Denis
Beantwoord door Denis in topic Trommel naar schijfrem
Bedankt Timy voor de uitleg👍

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mei 2022 18:43 #4 door Mirko
Beantwoord door Mirko in topic Trommel naar schijfrem

Timy schreef : Het is wel mogelijk maar je bent er niet met alleen het wiel/naaf vervangen.
De achterbrug is anders maar ook je rempedaal en schakelaar voor het remlicht moet vervangen worden en een remoliesysteem moet je plaatsen. Idem voor de steun waarop de remklauw moet. Alles bij elkaar gaat dat best een duit kosten.

Ik ben van mening dat het de moeite niet waard is. De remkracht van het achterwiel is sowieso te verwaarlozen ten opzichte van het voorwiel. Als je goed remt gaat ca 80% van de snelheidsvermindering gehaald worden uit je voorrem. Daar verbeteringen in maken loont meer (o.a. staalomvlochten remleiding)


Helemaal mee eens. Veel werk en weinig verbetering. Bovendien vind ik het persoonlijk mooier om een Oeralp origineel te houden

2x Transalp XL 600
Yamaha XJR 1300

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.171 seconden