Preload / voorspanning

16 aug 2022 11:33 #1 door Sopa
Preload / voorspanning werd gestart door Sopa
Hi allemaal,

nou was ik even naar Hamburg op en neer met een 50 Liter tas achterop en ik vond m'n TA600 een fijnere wegligging hebben.
Vooral op de snelweg lag ie veel prettiger als een blok op de weg. Het voelde een stuk aangenamer en zekerder. Normaal gesproken vind ik hem teveel 'zweven' op de snelweg, wat een onstabiel gevoel geeft.

Zegt dit iets over mijn voorspanning van de achterveer? en wat dan precies? Hij staat bijna op de max en ik weeg net onder de 90 kilo

Ik heb hyperpro voorvering, vers balhoofdlager en k60 Heidenau's

Hartelijk dank

A M S T E R D A M

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 aug 2022 17:07 - 16 aug 2022 17:09 #2 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Preload / voorspanning
Daar is zo op afstand niets met zekerheid over te zeggen.
Het zou, nogmaals het zou, te maken kunnen hebben met de onbalans tussen de voor en de achtervering. Je kunt hier zelf ook onderzoek naar doen, weliswaar globaal maar toch.
Als je voor en achtervering in balans is dan veert voor en achter procentueel evenveel in.
Bekijk dat in een situatie met jou alleen als bestuurder op de motor met beide wielen aan de grond en bepakt zoals je op pad bent geweest.
Op het www is bij Hyperpro en HK suspensions het nodige te vinden hoe je dat aanpakt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 aug 2022 20:39 #3 door Mirko
Beantwoord door Mirko in topic Preload / voorspanning
Heb je achter nog de originele veer ?
Hyperpro of een andere progressieve veer geeft aanzienlijke verbetering is mijn ervaring

2x Transalp XL 600
Yamaha XJR 1300

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.083 seconden