wat kan het zijn?

06 feb 2010 19:46 #1 door GSApaul
wat kan het zijn? werd gestart door GSApaul
Vanmiddag heerlijk aan het baggeren, beetje diep er in en opeens totaal geen aandrijving meer.
zou de koppelingsplaten het spontaan kunnen begeven?
of moet ik gelijk het ergste vrezen dat de bak aan het einde van zijn latijn is

Vind het wel vreemd dat er totaal geen bijgeluiden vrijkomen met schakelen, of kwalijk riekende geurtjes.
Schakelen gaat moeiteloos waarbij de ketting een weinig beweegt en verder niets wat er gebeurt.
Wie helpt mij verder?


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 feb 2010 20:44 #2 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic wat kan het zijn?
dit vraagt om onderzoek,

controleer je aandrijving  en tandwielen

daarna de koppeling(en kabel) en daarna toch maar eens demonteren als de oorzaak niet duidelijk is ???

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 feb 2010 22:18 #3 door *thomas*
Beantwoord door *thomas* in topic wat kan het zijn?
Ik zou niet al te erg vrezen voor de bak moest ik jou zijn, die rijd je echt niet zomaar stuk.

Klinkt als probleem thv van de koppeling...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 feb 2010 23:00 #4 door Neet
Beantwoord door Neet in topic wat kan het zijn?
Ik heb wel is gehad dat de as in het voortandwiel rondjes ging draaien. Zelfde effect.
Maar of dat ook bij de Alp zou kunnen weet ik niet. Zit ff anders in elkaar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 feb 2010 01:06 #5 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic wat kan het zijn?
Op die manier ben ik destijds op het strand hard eraf gestuiterd.
Ook baggeren door de waterlijn en daar was het van dat 'zuigzand' (voor mensen die op die term verder willen, graag naar de praathoek in het cafe ;) ). Ook in 1x geen aandrijving meer, voorwiel het zand in, en voorover in een vast fraai uitziende boog een paar meter verder landen in een koprol.

Koppelingsplaten en frictieplaten volledig verbrand, maar ik rook ook verder niets.

Dus als je aan de buitenkant niets kunt zien, kun je altijd even kijken naar de koppelingsplaten. Dat is op zich het werk ook niet.

Die van mij destijds zagen er zo uit:








In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 feb 2010 09:23 #6 door GSApaul
Beantwoord door GSApaul in topic wat kan het zijn?
goede tip, van de week maar eens open maken.
wie heeft zo'n setje platen op voorraad liggen?
en is het verstandig om de olie dan ook gelijk te vervangen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 feb 2010 12:24 #7 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic wat kan het zijn?
Als je de motor rechtop laats staan, dan zul je de olie zowiezo moeten laten weglopen.
Als je de motor op z'n linker zijkant legt, kan het zonder olie wissel. Maar dat deed ik eigenlijk alleen op het moment dat ik echt net alles vervangen had.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 feb 2010 14:04 #8 door *thomas*
Beantwoord door *thomas* in topic wat kan het zijn?
Beter vervang je inderdaad even je olie, op die 30€ zal het niet komen; zeker niet als je dan ook nieuwe platen monteert ;).

Oja, als je nieuwe platen monteert, even 24u in de olie laten 'staan' voor montage.

Succes !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 feb 2010 17:26 #9 door borburg
Beantwoord door borburg in topic wat kan het zijn?
Thomas
Als je een andere motor hebt,honda 450 cc natte plaat koppeling moet je deze platen als je er nieuwe inzet ook 24uur in de olie laten liggen.vast bedankt voor het antwoord.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 feb 2010 18:13 #10 door *thomas*
Beantwoord door *thomas* in topic wat kan het zijn?
ik doe het met elke natte plaats kopp.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 feb 2010 14:20 - 08 feb 2010 14:25 #11 door harry
Beantwoord door harry in topic wat kan het zijn?
Voordat je meteen de boel open trekt, kijk eerst even of de vertanding op je aandrijfasje niet naar de klote is... Je zal echt de eerste niet zijn! Goed, dan moet alsnog alles uit elkaar, maar dan weet je in elk geval waar je het voor doet.
Motor in eerste versnelling zetten en vooruit duwen. Draait je kettingwieltje wel en blijft je as stil staan, dan heb je het. Blokkeert de motor het duwen, dan zit het dieper. Dan kan je alsnog de koppelingsplaten bekijken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 feb 2010 22:24 #12 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic wat kan het zijn?

goede tip, van de week maar eens open maken.
wie heeft zo'n setje platen op voorraad liggen?
en is het verstandig om de olie dan ook gelijk te vervangen?


ik heb genoeg setjes beschikbaar

en met alles erbij wat je vervangen  moet(dus ook olie en filter want daar zit troep in)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 feb 2010 15:57 #13 door GSApaul
Beantwoord door GSApaul in topic wat kan het zijn?
Heb het blokje open en zag al gauw aan de troep die daar nog achtergebleven was nadat de olie afgetapt was dat de koppeling heel veel geleden had.
Na demontage bleek dat er op 2 platen helemaal geen blokjes meer op zaten en 2 andere heel veel geleden haden, de metalen ringen zijn donker blauw tegen zwart aan geworden.
Verder geen schade kunnen bespeuren.
morgen weer in elkaar steken en dan gaan we weer ;D

allen bedankt voor het meedenken en de tips.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.123 seconden