Technische gegevens

07 feb 2010 14:39 #1 door transalp64
Technische gegevens werd gestart door transalp64
Hallo allemaal,
Van de week ga ik mijn gekochte Transal Xl600v uit 1994 ophalen.
Kan iemand mij helpen aan technische gegevens? of waar kan ik die vinden?
Dingen zoals: banden maat, spanning. Olie soort en inhoud, bougies, etc.

Grts, Erik

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 feb 2010 15:05 #2 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Technische gegevens
Heb het juist even op de website toegevoegd  :angel:

[url=http://http//www.transalpclub.nl/site/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=25&Itemid=54]http://http://www.transalpclub.nl/site/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=25&Itemid=54[/url]

Ik ga zo ook even de 650 gegevens erbij zoeken, en dan komen die er ook nog even tussen.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 feb 2010 20:50 #3 door transalp64
Beantwoord door transalp64 in topic Technische gegevens
Bedankt Rob, nog een paar vragen: Die 18ltr tank is dat incl de reserve? (Dus 18ltr. totaal)
Wat voor banden spanning?
Welk type olie?

Grts, Erik

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 feb 2010 20:54 #4 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Technische gegevens
Brandstoftank is incl. reserve. Met een 1:20 kom je dan toch nog altijd een behoorlijk eindje.

Bandenspanning is open voor discussie. Verschilt nl ook per band, en berijder.
Type olie is de reguliere half-synthetische motorolie afdoende. (Maar ook hier zullen er toch wel mensen zijn die daar anders over denken).
Om maar niet over het oliemerk te beginnen.... van de hema tot aan de super de luxe race olie. Maar het motortje is vrijwel onverwoestbaar, en trekt zich van het merk olie erg weinig aan, als je er maar genoeg van in hebt zitten.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 feb 2010 22:42 #5 door *thomas*
Beantwoord door *thomas* in topic Technische gegevens
Die 18ltr is incl reserve, en, ik heb ooit mijn tank volledig leer gereden (echt volledig) en toen ging er 17ltr in ;).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 feb 2010 20:56 #6 door transalp64
Beantwoord door transalp64 in topic Technische gegevens
Oke jongens bedankt. ga hem morgen in de middag halen, jammer dat ik de bandenspanning nog niet weet.
Nog meer tips of handige weetjes? :-\

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 feb 2010 21:07 #7 door Cor @ Schiedam
Beantwoord door Cor @ Schiedam in topic Technische gegevens
in de boeken staat 2.00 voor 2.25 achter  ;)

There is intelligent life on earth.....
......But i'am just visiting

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 feb 2010 22:08 #8 door transalp64
Beantwoord door transalp64 in topic Technische gegevens
Bedankt Cor!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 feb 2010 22:19 #9 door transalp64
Beantwoord door transalp64 in topic Technische gegevens
Nog een vraag: iemand ervaring met Xenon verlichting?
Merk/type?
Inbouw ervaring?

Grts, Erik

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 feb 2010 12:46 #10 door nr 52
Beantwoord door nr 52 in topic Technische gegevens
Xenon:
ik heb een lampje bij motozoom vandaan. Een met groot en dimlicht(bi-xenon). Inbouw is best wel een klus. Ruit en cocpit er af werkt het snelst ( is ook niet zoveel werk) Een draad rechtstreeks naar de accu trekken en de rest volgens bijgeleverd schema aansluiten ( is allemaal gestekkerd dus geen rare verbindingen enz)
Dan het moeilijkste: de rubber afdekdop over de lamp plaatsen en de lamp in het huis monteren. De lamp steekt wat verder uit dan de standaard en je hebt weinig manouvreer ruimte. Dit koste mij de meeste tijd. ( voor plaatsing eerst testen!) Daarna een rondje in het donker rijden en met kramp in de kaken, van de verry big smile, thuiskomen en roepen: wat een licht!! Het is het wel waard, vind ik.
Overigens is het verschil, door de uitvoering, tussen groot en dimlicht niet geweldig. Je schijnt iets verder maar niet noemenswaardig. Stel je lamp wel zo af dat je je voorgangers niet verblind.

Succes met de evt inbouw

Ik begon met niets en het meeste heb ik nog.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.070 seconden