Beste transalpers,
Ik heb sinds ongeveer 1,5 jaar een Dominator demper met bijbehorende linkpipe naar de kat voor mijn transalp xl650v uit 2004. Pools bedrijf, ik kende het niet maar top geluid (niet te hard) en zag er mooi uit.
Ik heb daarnaast sinds vorige week nieuwe tandwielen en een nieuwe ketting waardoor ik wat soepeler rijd op hoge toeren. Nu het volgende. Ik reed gister naar huis met een wat hogere snelheid dan normaal 120/130 ipv 100/110 wat ik normaal rijd. Dit was max 30 minuten rijden maar ik kwam er bij thuiskomst achter dat de sticker op de uitlaat aan het smelten was en dat de uitlaat vlak naast het smeltende stukje sticker aan het verkleuren was. Zie foto.
Ik heb dit vorige week niet gezien toen ik de motor ging wassen dus moet het wel gisteravond gebeurd zijn. Mijn vraag nu: is deze verkleuring normaal en kan het voorkomen dat stickers op uitlaten wegsmelten na 1,5 jaar en dus het km verschil kan zorgen voor nog hogere temperaturen?
Oliepeil is in orde, koelvloeistoftemperatuur bleef gewoon normaal dus ga er van uit dat de motor niet oververhit raakt.
Ik hoor graag wat jullie denken/vinden.
Groet Merijn