motor verdrinkt steeds weer

27 feb 2023 01:08 #1 door Leon
motor verdrinkt steeds weer werd gestart door Leon
Hoi allemaal,

Ik heb 2 jaar geleden een Honda transalp 600 1997 gekocht en na wat merk deed hij het fantastisch na wat verder stil staan geeft hij nu problemen
elke keer als ik start wil hij niet en heb ik het idee dat het blok volloopt. Een paar keer eerder liep het hele blok vast met wat leek op Hydro Lock (waar de motor zo vol zit dat hij blokkeert.
Eerst dacht ik zelf dat het probleem was de de vlotternaald bleef hangen, dus carbs schoongemaakt. werkte helaas niet dus heb ik een andere carb gekocht om te proberen. Echter blijft het blok vol lopen, inmiddels zo erg dat er benzine langs de bougies komt (expres niet goed aangedraaid maar kan me niet voorstellen dat het goed is)
Nu las ik op het forum dat het mogelijk de vacuümpomp zou zijn maar deze doen het perfect, ook las ik dat een symptoom zou kunnen zijn dat er benzine bij de olie komt. Dit heb ik nog niet gecheckt maar dat ga ik morgen doen.
Van andere motoren denk ik dan gelijk aan het membraam maar ik weet niet of een transalp dat heeft (volgens mij is dat alleen met 2takt zo)
Ik heb ook de bougies gecheckt, de vonk is niet geweldig maar wel zeker aanwezig.

Hebben jullie misschien inspiratie wat het probleem verder kan zijn ?
Hopelijk kunnen jullie me helpen bij deze puzzel!

Vriendelijke Groet,

Leon

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 feb 2023 08:46 #2 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic motor verdrinkt steeds weer
Ik denk dat je probleem in de benzinekraan zelf zit. Revisie is wss de oplossing.
Maak het vacuum slanget los van de cilinder. Haal de brandstof slang los van de kraan. Wanneer de kraan open staat mag er geen brandstof komen. Zuig aan het vacuum slangetje en er moet brandstof komen.
Ook via het vacuumslangetje kan brandstof in de cilinder lopen bij defecte kraan

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 feb 2023 13:21 #3 door Leon
Beantwoord door Leon in topic motor verdrinkt steeds weer
Hoi,
het klinkt inderdaad wel als zo probleem maar ik heb de benzinekraan losgehaald toen aan de vacuumslang gezogen en daarna kwam er direct een spoot benzine uit de goede slang en er kwam niks in mijn mond (gelukkig) Dus ik zou zeggen dat deze het gewoon doet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 feb 2023 14:22 #4 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic motor verdrinkt steeds weer
Wanneer de kraan goed werkt kan er alleen brandstof overlopen als de vlotter blijft hangen terwijl de motor loopt.
Bij stilstaande motor sluit de kraan de toevoer af.
Vraag is dus : wanneer loopt hij over/ wanneer constateer je dat

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 feb 2023 14:32 #5 door Leon
Beantwoord door Leon in topic motor verdrinkt steeds weer
na ongeveer 15 seconden proberen te starten loopt hij over

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 feb 2023 16:10 - 27 feb 2023 16:11 #6 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic motor verdrinkt steeds weer
Vlotter blijft hangen of sluit niet.
Carb even eraf en cleanen.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 mrt 2023 23:30 #7 door Leon
Beantwoord door Leon in topic motor verdrinkt steeds weer
Inmiddels heb ik er een andere carbset er onder hangen maar hij blijft niet willen starten.
Hij start wel op remreiniger maar met erg veel gas, als hij start zit hij dan al op 3000 toeren en snel omhoog (deels door remreiniger en gasgeven. hij wil niet lopen op de benzine.

-de benzine kraan werkt, tenminste als ik dat goed in kan schatten. hij geef benzine als er een vacuum is vanuit de motor.
- de vlotter blijven hangen lijkt me strek omdat dit dus een andere carb set is, de kans is aanwezig natuurlijk maar toch.
- ik zou zeggen dat hij niet genoeg lucht krijgt, de luchtfilter is niet aangesloten zou het daarmee te maken hebben?
- als hij eenmaal liep was het wel rouw maar niet het idee dat hij misfires had.
hebben jullie ideeën?
hier een flimpje waar hij een paar seconden liep: www.youtube.com/shorts/mff3QIkFFBo

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mrt 2023 07:46 - 04 mrt 2023 08:43 #8 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic motor verdrinkt steeds weer
Doe eens een compressie test.

EDIT :
(Heb nog even vanaf het begin na gelezen)

1) je krijgt duidelijk olie in de kamer, maar er verbrandt niets (of alleen met remreiniger lijkt ie ff te lopen)
2) komt er nu wel/niet benzine in je blok ?
3) dus de boel verzuipt.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.089 seconden