olielekkage rond bougies

17 feb 2010 16:29 #1 door chris0804
olielekkage rond bougies werd gestart door chris0804
Hoi allen, al een tijdje niet actief geweest op het forum. Sorrie :P
Maarrrr er deed zich zojuist een probleempje voor bij mijn TA '98..

Na 2 maanden te hebben stilgestaan vanwegen het heerlijke winterweer mijn Transalp uit de schuur gehaald en even een check up gegeven. Motortje gestart (uiteraard in 1 keer) en (op de bok) laten lopen. Even 5 minuten warm laten draaien op de choke. Niets aan de hand dacht ik.

Helaas, tot mijn schrik zag ik olie lekken uit beide bougies! Om precies te zijn rond het schroefdraad waar de Bougie in je blok zit.

Bleek dat de bougies een paar tikjes strakker konden maar zaten er goed in. Oliepeil prima op orde.


Weet iemand wat het probleem kan zijn!!?????
Groeten Chris

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 feb 2010 18:51 #2 door olaf
Beantwoord door olaf in topic olielekkage rond bougies
Niks om je druk te maken .
Heb het wel vaker gezien , gewoon even oliepeil bijhouden voor zekerheid .
Ik heb het idee dat het onder andere door oude benzine komt , dus tankje vol doen met verse benzine en rijden maar .
En met de choke vol open loopt hij veel te rijk  , en heb je vaak ook wat onverbrand mengsel wat een uitweg zoek , dit geval via de schroefdraad van de bougie .
Samen met wat roet ziet het er uit als olie , maar is het waarschijlijk niet .
Als de motor echt olie zou verbranden dan ruik en zie je het wel uit de uitlaat komen , blauwe walm .

Olaf

AT en KTM Adv 990R

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 feb 2010 18:59 #3 door chris0804
Beantwoord door chris0804 in topic olielekkage rond bougies
Oke dat klinkt heel aannemelijk. Inderdaad oude benzine in de tank, kan wel 10 tot 12 weken oud zijn inmiddels.

Hoewel de vloeistof er voor 100% als olie uitziet, heb ik het niet gecheckt dus zal dat nog even gaan doen.

Bedankt!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 feb 2010 19:35 #4 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic olielekkage rond bougies
hallo,

zoals olaf al meld...je ziet waarschijnlijk opgedroogde of een vochtige donkerbruine tot zwart opgedroogde vlekken (al zegt een foto alles..)

waarschijnlijk lekt er wat tussen de bougie door maar let wel op met verder aandraaien

max 12 nm
een stukgedraaide schroefdraad is namelijk erg vervelend.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.061 seconden