Als het vacuum weg valt zou de kraan (uiteindelijk) moeten stoppen inderdaad.
Soms blijft het vacuum (zeker als deze is aangesloten) nog wel even actief.
Ik verwacht niet dat je brandstof via de carburateur het blok in loopt. Want dan zou het via de overloop slangen van je carburateur ook naar buiten moeten komen. Dus komt het via je vacuumslang.
Als je de kraan open hebt gehad, dan heb je gezien dat er een veertje in zit. Deze zou de membranen terug moeten duwen om de doorstroom weer te blokkeren.
TEST:
Haal brandstofslang los bij de kraan en monteer een ander slang die je kunt afsluiten (of een tijdje met de duim dicht kunt houden)
Zuig aan vacuum slang en de brandstof zou dan dus uit de brandstofslang moeten komen.
Stop met zuigen en als de stroom brandstof ondanks het opgeheven vacuum niet stopt met stromen, houd de slang een tijdje dicht. Als je pech hebt, zul je dan plotseling de brandstof via het vacuumslangetje naar buiten zien stromen.
Vacuum slangetje dient overigens aan de buitenste aansluiting aangesloten te worden, niet aan die in het midden.
EDIT: er zijn revisie setjes beschikbaar om het binnenwerk te reviseren. (Heb ik hier standaard op voorraad
)