Hoe hoog met een TA de Alpen in?

17 feb 2010 22:08 #1 door wouterrrrr
Hoe hoog met een TA de Alpen in? werd gestart door wouterrrrr
Beste mensen,

Dit jaar ga ik een ritje maken in de Alpen. Mijn TransAlp zal zich daar ongetwijfeld thuis voelen.

Maar nu de vraag: Hoe hoog komt een transalp ('87)  in de bergen zonder dat er aan de carb's gesleuteld hoeft te worden?

Gr Wouter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 feb 2010 22:37 #2 door jbm
Beantwoord door jbm in topic Hoe hoog met een TA de Alpen in?
Wouter,

afgelopen jaar in de Franse Alpen geweest en oa de Col de la Bonnette gereden, dit is met 2802 meter de hoogste verharde weg in Europa, dit was geen enkel probleem.Het jaar daarvoor in de Oostenrijkse Alpen gezeten, ook geen enkel probleem gehad. Wel in beide gevallen super (98) getankt mede omdat de prijs gelijk was aan normale benzine.

groeten, Jan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 feb 2010 22:55 #3 door Timy
Beantwoord door Timy in topic Hoe hoog met een TA de Alpen in?
In de Alpen ga je geen problemen hebben. Mogelijk dat ie ietsje in wil houden maar hij blijft gewoon sukkelen.
Tenzij je allerlei illegale weggetjes gaat opsnorren uiteraard maar gebaande wegen is geen probleem.  :)

Heeel veel plezier het is een super gebied om te cruisen.

Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 feb 2010 20:40 #4 door wouterrrrr
Beantwoord door wouterrrrr in topic Hoe hoog met een TA de Alpen in?
Beste Jan en Timo,

Bedankt voor jullie reactie.

De hoogste geasfalteerde weg van europa is prima rijdbaar begrijp ik. Dan zal het in de Alpen ook wel goed gaan. Heb de Mont Blanc op het wensenlijstje staan maar ik wordt vergezelt door enkele staatmotoren en de kans is klein dat ik dus te hoog kom voor de TA  ;).

Groeten Wouter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 feb 2010 21:40 #5 door Transit
Beantwoord door Transit in topic Hoe hoog met een TA de Alpen in?
Wat je eens moet doen Wouterrr, is naar de Steviopas rijden vanaf Zwitserland Umbrailpas en dan de Stelvio af rijden en weer omhoog.
Umbrailpas is nl. onverhard.

Verder hebben we de Alp over allerlei passen door FR en Ch gesleurd incl. Bonette nooit een probleem, zelfs niet nadat hij/zij omlazerde vanwege een te zware givibox op de Galibier  ;D ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 feb 2010 23:13 #6 door Timy
Beantwoord door Timy in topic Hoe hoog met een TA de Alpen in?

...... wordt vergezelt door enkele staatmotoren....


Die kan je ontzettend mooi het stof in de ogen rijden daar!  ;D Ze weten niet wat ze zien als je even goed los gaat met je alp daar.

Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 feb 2010 06:36 #7 door wouterrrrr
Beantwoord door wouterrrrr in topic Hoe hoog met een TA de Alpen in?
Kijk, zo kom ik ook nog eens achter wat leuke routes! Alleen hoe leg ik dat uit aan die vrienden met straatmotoren? Heb ze al voorgesteld een all-terrain bandje er op te leggen maar dat zien ze niet zitten  ;).

Als iedereen afhaakt en ik alleen ga weet ik waar mijn route naar toe gaat.

Gr Wouter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 feb 2010 07:32 - 22 feb 2010 07:33 #8 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Hoe hoog met een TA de Alpen in?
Hier idem. Met de Alp op de 'Drie Gezusters' geweest in de Dolomieten. Motoren konden / kunnen hier tot op de hoogste parking komen (3.300 m) en das voor een Transalp (what's in a name) geen probleem. Net als JMB ook voor de zekerheid +98 getankt (op de heenweg in Duitsland +100) De tip vwb de Stelvio en de onverharde pas naar beneden richting Santa Maria (CH)... Absoluut doen. De Sustenpas en Jaufenpas zijn ook aanraders.

Vergeet de Grossglockner. OK, de pas is erg mooi, maar voor die € 18,- TOL die je moet betalen niet waard. Ook niet omdat er simpelweg véél mooiere passen zijn waarvoor je niet hoeft te betalen. De Grossklockner is overigens ook steevast de route voor tourbussen en campers en die rijden altijd in de weg...  :P

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.072 seconden