weggedrag bij veel wind

10 mei 2023 20:14 #1 door Fred van Amerongen
weggedrag bij veel wind werd gestart door Fred van Amerongen
Hoi allen ,

Sinds 1,5 jaar ben ik in het bezit van een Transalp XL650V uit 2000 . Bij een stevige wind dweilde hij over de weg . Intussen is de achtervering vervangen voor een tweedehands en zijn de veren voor vervangen voor een set progressieve van Pro Glide . Hij stuurt veel beter en scherper maar bij een stevige zijwind houd ik hem met moeite op de weg . Heeft iemand hier ervaring mee of heeft er iemand een idee wat ik verder kan doen om de wegligging te verbeteren . Ik hoor het graag .

Met vriendelijke groeten,

Fred

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mei 2023 08:06 #2 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic weggedrag bij veel wind
Hoi Fred,

rij je met koffer(s), hoe zwaar ben je ?

Tip bij sterke wind : Steek je knie naar buiten aan de kant waar de wind vandaan komt. Dat helpt ook.

Op zich is bij sterke wind altijd wat lastiger om een motor in het gareel te houden. Je zult nog meer naar je omgeving moeten kijken om bijvoorbeeld windvlagen op te vangen als je bv. langs een hoog gebouw rijdt, of er een opening in de bebossing is. En ook bij inhalen van vrachtwagens e.d.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mei 2023 18:20 #3 door Fred van Amerongen
Beantwoord door Fred van Amerongen in topic weggedrag bij veel wind
Goedemiddag Rob ,

Ik val in de gewichtsklasse zwaargewicht , dus ik waai niet zo snel van mijn motor af . Koffers heb ik er niet op zitten . Het probleem is ook dat ik een deel van de route naar mijn werk de wind van dwars van links krijg . Laatst met code geel hing ik naast mijn motor om te voorkomen dat ik op de verkeerde weghelft terecht kwam . Misschien is de Transalp een model wat windgevoelig is .

Bedankt voor de info .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.054 seconden