Buis stuur 650 leeghalen

02 juli 2023 22:03 #1 door Tom
Buis stuur 650 leeghalen werd gestart door Tom
Hallo,

Om barkbusters beschermbeugels te kunnen monteren, dien ik de inhoud uit de buis van het stuur te halen. Na lang kijken is het me nog steeds niet duidelijk hoe dat dingetje in mijn stuur zit gemonteerd: zit er een inbus aansluiting op, zit er schroefdraad in? Op een andere manier misschien? Ook op bovenkant, zo'n 15 mm van uiteinde stuur af, zit een kleine opening. Heeft iemand een idee wat daar zit en hoe je het loshaalt? Dank alvast!

Tom

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 juli 2023 08:21 #2 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Buis stuur 650 leeghalen
Volgens mij zit er een klein gaatje vlak bij het uiteinde van het stuur aan de onderkant.
Daar borgt een ringetje in welke je dan in zou moeten kunnen drukken om die borging los te kunnen halen. (dus de handvatten zouden er dan ook vanaf moeten !)

(Zie ook detail tekening :

Vervolgens kun je een boutje, samen met een ringsleutel die blijft haken achter de bout kop, indraaien en zul je het restant uit de buis moeten tikken.

Als je de handvatten laat zitten, dan zul je dus die borgring (#13) er dus op een andere manier uit moeten krijgen.

Het is meestal geen klus die je met 2 tellen gedaan hebt. Het spul zit al 20 jaar vast, en ook die rubbers (#12 en #16) zullen ook wel niet soepel meer door de buis heen gaan.

Maar kun je niet ook gewoon deze stuurdempers laten zitten en (eventueel opgevuld met wat ringetjes) de barkbusters aan de stuurdemper monteren ?

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 juli 2023 20:47 #3 door Tom
Beantwoord door Tom in topic Buis stuur 650 leeghalen
Hoi Rob!

Hartelijk dank voor je uitgebreide reactie en tips. Ik ga dit morgen proberen (heb even de motor nodig voor woon-werk.) De barkbusters dienen met een bout in beide stuuruiteinden vastgedraaid te worden. Is M6 schroefdraad. Dus er zo indraaien zal niet gaan.Tenzij ik schroefdraad ga tappen in de stuurgewichten, maar dat gaat me te ver, en ben daar niet echt goed in (kans op afbreken tap.)

Ik laat het weten wat eruit is gekomen, maar waardeer je hulp nu al👍

Groet, Tom

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 juli 2023 20:54 #4 door Tom
Beantwoord door Tom in topic Buis stuur 650 leeghalen
Hoi Rob,

Het is gelukt, links is de circlip nu verrot, maar rechts is ie nog intact. Barkbusters zitten er op. Alleen loopt mn gashandle nu erg stroef...het was een crime om de 2 stuurhelftjes, waar de 2 kabels en een vreemd stukje kunststof geleider in zitten, weer goed te monteren....

Groet, Tom

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 juli 2023 09:48 #5 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Buis stuur 650 leeghalen
Hoi Tom,

gas dat stroef gaat kan nu door 2 dingen komen.

1) de kabels lopen nog niet goed. Het makkelijkste om die terug te monteren is om de bevestigingsbeugel aan de carburateur kant los te halen. Dan heb je wat meer speelruimte aan de hendel kant.

2) de barkbuster drukt tegen het draaiende gedeelte van de gasbuis. Dat is dan een kwestie van wat ringetjes ertussen zodat de boel soepel over het stuureind draait.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juli 2023 05:29 #6 door Tom
Beantwoord door Tom in topic Buis stuur 650 leeghalen
Hoi Rob,

Ik zal het gaan onderzoeken thuis. Ik ben nu op offroad tripje, voor nu gaat het wel maar thuis ga ik direct checken.

Groet!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.126 seconden