Kuren onderweg

13 aug 2023 16:48 #1 door Jochem
Kuren onderweg werd gestart door Jochem
Hoi allemaal, vandaag zo'n 180 kilometer gereden op mijn XL700. Op een bepaald moment op de snelweg ging ABS rood knipperen. Toen ik een paar kilometer verder was, viel vermogen opeens weg en gingen HISS en FI rood branden. Dit duurde zo'n twee tellen. Even gestopt bij een tankstation. Hierna was het knipperende ABS lampje weg. Helaas gebeurde het 2 tellen wegvallen van het vermogen wel nog 2 keer, een keer op de snelweg en een keer op een N-weg. Hij liep stationair ook niet zo lekker, leek elk moment uit te kunnen vallen. Nu zojuist thuis aangekomen loopt hij stationair wel weer prima. Heeft iemand een idee wat er kan zijn? Ik tank tegenwoordig alleen maar 98. Misschien moet ik een flesje injectorcleaner erin doen? Alvast bedankt!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 aug 2023 16:58 #2 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Kuren onderweg
Heb niet het idee dat het een brandstof probleem is. Veel meer een electrisch

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 aug 2023 19:13 #3 door adriaan_XL700V
Beantwoord door adriaan_XL700V in topic Kuren onderweg
Heb je onlangs iets gewijzigd of toegevoegd aan de motor?

Mijn eerste idee is inderdaad ook electrisch. Zitten je accupolen vast?

Check je stekkerverbindingen ook even

XL700V '09 CB750K6 '76 CB500K0 '72 CB650 '80 CBX750F '86

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 aug 2023 20:41 #4 door Jochem
Beantwoord door Jochem in topic Kuren onderweg
Paar duizend kilometer geleden een 12v usb ladertje, maar de kuren zijn pas in de laatste ~100 kilometer. Zojuist even de accu gecheckt, die zit nog goed aangesloten.

Het lijkt op hetzelfde verhaal als @robgoesdakar, binnenkort maar even met hem contact opnemen als het aanhoudt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 aug 2023 08:29 #5 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Kuren onderweg
ABS lampje kan ik niet direct plaatsen, anders dan dat de abs kabel eventueel een breukje zou hebben, of er een algeheel electronisch probleem zou zijn (als ik de rest zo lees)

Een bekend issue met de XL700 dat wel eens voor komt is kapotten bougie kappen. Dan is de motor wanneer deze warm is nog maar moeilijk aan de praat te houden.

Zou in ieder geval die bougie doppen een keer vervangen.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 aug 2023 09:42 - 14 aug 2023 09:45 #6 door Jochem
Beantwoord door Jochem in topic Kuren onderweg
Vandaag een ritje van 20km gemaakt met de reservesleutel. Geen enkel symptoom. Hopelijk ligt het daar aan. Ik laat het weten.

Overigens was de motor tijdens de kuren wel warm ja. Op het dashboard was 75-80C te lezen, maar ik voelde dat mijn benen warm werden. Ook had ik de motor aardig gepushed, het gebeurde alle drie de keren tijdens inhalen. Eerst op de snelweg waarbij ik al een tijd lang vrij hard reed, met intervallen.

Bedankt voor het meedenken :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.079 seconden