Montage valbeugel Heavy Duties

03 okt 2023 17:27 #1 door Lars
Montage valbeugel Heavy Duties werd gestart door Lars
Hallo iedereen!

Vandaag mijn valbeugels van Heavy Duties binnengekregen voor de Transalp 650.
Tijdens het lezen van de instructie leek me alles vrij duidelijk. Behalve één ding...

´´If centre stand fitted remove split pin from stand mounting tube, left hand side and push tube out to right. Leave centre stand in position with springs fitted.´´


Bedoelen zij de as van de middenbok? Zo ja... wat is de juiste manier om deze te verwijderen?
Hier komt een nieuwe as doorheen met aan beide kanten schroefdraad om de valbeugel te monteren.

Volgens mij hebben er hier meer de valbeugels van Heavy Duties op de Alp gemonteerd dus ik ben benieuwd naar jullie antwoord.
Bedankt!

Groetjes, Lars
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 okt 2023 09:57 #2 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Montage valbeugel Heavy Duties
Er staat toch precies omschreven hoe dat moet.... aan de linkerkant de splitpen eruit en dan de as naar rechts eruit duwen, middenbok laten zitten en nieuwe as er door heen....

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 okt 2023 16:35 #3 door Lars
Beantwoord door Lars in topic Montage valbeugel Heavy Duties
Mijn vraag was meer wat de split pin is. Maar als ik jou begrijp bedoelen ze daar dus niet de as mee.
De split pin is dus een apart onderdeel dat de as op z'n plek houdt. Zodra deze is verwijderd kan de as verwijderd worden.

Ik denk dat ik weer aan de slag kan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 okt 2023 16:42 #4 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Montage valbeugel Heavy Duties
Splitpen is een borg pen die er voor zorgt dat de as er niet uit kan. Splitpen recht buigen en er met een tang uit trekken. Succes

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.154 seconden