Nieuw frame transalp xl600v

25 feb 2010 21:01 - 25 feb 2010 21:51 #1 door GS Allroad
Nieuw frame transalp xl600v werd gestart door GS Allroad
Hallo.

Afgelopen dinsdag heb ik nieuw schakelpedaal op mijn alp gemonteerd, later reed ik richting een auto/motor wasserij waar ik mijn motor zelf kon afspuiten.

Nu kan ik een frame overnemen van Rob.

Nu trok mijn motor wel heel erg graag naar rechts in de bochten,dus er is iets stuk of krom.Ik dacht zelf aan mijn frame maar nu hoor ik van verschillende leden dat het mijn voorvork zou kunnen zijn of mijn balhoofdlagers, iemand ook zoiets meegemaakt?

Ik hoor het wel.

Grt.
Stephan.

BMW R 1100 GS  1996

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 feb 2010 02:02 - 26 feb 2010 11:47 #2 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Nieuw frame transalp xl600v
het komt niet gauw voor dat naar aanleiding van een kleine val een frame krom raakt

gelukkig is daar wel iets meer voor nodig.

een krom stuur daarin kan wel gemakelijk als zijn het vaak de stuurklem houders die wat verdraaid raken en je het idee geven dat het krom is.

het frame zelf is eenvoudig te controleren om te zien of verdere metingen echt noodzakelijk zijn.
met een touwtje de afstand meten van bijv een vast punt vanuit het frame(het middenpunt van de as daar waar de as door het frame en achterbrug gaat) tot bijv het balhoofd  geeft een redelijk beeld

een rechte lat langs  de 2 wielen leggen aan beiden zijde om te zien of de wielen in lijn staan.

het meest aannemelijk is daarintegen dat de bewegende delen  zoals het onderste kroonstukmet stuurpen ,voorwiel en  voorvorkpoten een beetje torsie hebben opgelopen

alles losmaken werkt vaak voldoende om de spanningen weer op te heven

Een frame vervangen is heel veel werk incl de daarbij behorende papieren(lees nieuw kenteken) waarbij het resultaat ook afwachten is.

op dit moment verwacht ik  geen enkele aanleiding om te vermoeden dat je frame krom zou kunnen zijn.

zelfs rob weet dat daar wel iets meer voor nodig is dan een simpel  vallentje

als je dit gevoel wel blijft houden is de aankoop van een andere motorfiets vaak goedkoper dan alle arbeid die gepaard gaat met het oplossen ervan.
want het gevoel kan ik niet repareren

laat eerst eens een ander op je motorfiets rijden...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 feb 2010 11:03 #3 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Nieuw frame transalp xl600v
Idd, hoewel ik mijn frame graag zou verkopen heb ik Stephan ook al gezegd dat ik niet verwacht dat hij daarmee het probleem op lost.
Misschien moet iemand binnenkort maar eens even rijden op zijn fiets en een paar kleine handelingen (als stuur en poten) een keer bekijken.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 feb 2010 19:23 #4 door GS Allroad
Beantwoord door GS Allroad in topic Nieuw frame transalp xl600v
Ik weet wel dat de vorige eigenaar er nooit mee gevallen is,hij heeft hem wel een keer laten omvallen toen ie zijn garage deur opendeed niet goed het zijstandaart uit heeft geklapt.

Hij viel toen op de linkerzijde van het stuur,net zoals ik onderuit ging ook aan die zijde op het stuur.

Als er een lid eens een keer er op wil rijden,zoals Rob misschien als je een keer tijd hebt of Ad dat je dan een beetje aan kan voelen wat ie doet.

Ik hoor het wel.

Grt.
stephan.

BMW R 1100 GS  1996

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.061 seconden