transalp 700 abs lampje gaat branden na x km

23 jan 2024 12:28 #1 door plukenannabel
transalp 700 abs lampje gaat branden na x km werd gestart door plukenannabel
transalp 700 uit 2008, abs werkt zolang het abs lampje niet knippert. Na 5-10km gaat abs lampje echter knipperen. Monteur denkt dat het dan niet aan de pomp licht, wat fijn zou zijn.

ABS geefik niet perse om in de 700 maar als het erop zit moet het werken. Dus 2 opties, ik verwijder ABS en los het knipperende lampje op. Op de 11xx bmw meerdere malen al gedaan. Scheelt gewicht en de werking van ABS is op zijn best twijfelachtig daar. Weet niet of dat op de 700 ook zo makkelijk gaat en of er ervaring mee is?

Andere optie, ik zoe de oorzaak van de storing, maar waar begin je. Draadbreuk van sensor lijkt me een optie, speling op de wiellagers waardoor de kritische sensorafstand wordt overschreden, of verkeerd uitgeshimde sensor die met warm worden net te veel uitzet??

lijkt me een zoekplaatje

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 jan 2024 12:59 #2 door plukenannabel
Beantwoord door plukenannabel in topic transalp 700 abs lampje gaat branden na x km
hier staat foutcodezoek methode in, dit maar eens proberen.

www.manualslib.com/manual/830095/Honda-T...html?page=487#manual

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 jan 2024 14:45 #3 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic transalp 700 abs lampje gaat branden na x km
Ik zou eens beginnen met alle stekker verbindingen die met het ABS te maken hebben los te trekken en er wat contact spray in te spuiten.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 jan 2024 15:30 - 23 jan 2024 15:32 #4 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic transalp 700 abs lampje gaat branden na x km
Allereerst maar eens hoe die ABS storings lampjes werken:

Fase 1: statische controle zodra je contact aan zet. Lampje blijft dan ook gewoon branden
Fase 2: dynamische controle zodra je meer dan 5kmph rijdt. Als dan alles goed is, gaat het lampje uit.

Als dus onder het rijden het lampje plotseling aan gaat, dan is het naar alle waarschijnlijkheid iets dynamisch. Uitlezen van de code (Tellen van de lang/kort knipper frequentie van het lampje) is dan aan de orde om een beter beeld te krijgen waar de storing zou kunnen zitten. In de handleiding kun je dan op basis van de uitgelezen code terug zoeken waar het probleem zich waarschijnlijk bevindt. (Hoe de code uit te lezen staat op 16-9 van de handleiding die hierboven genoemd is)

Ikzelf heb het een keer gehad dat de draad van de voorwiel sensor klem had gezeten en daar een breukje was ontstaan. Vaak deed alles het gewoon, maar soms sprong hij in storing.

Mocht toch de abs pomp zelf het probleem zijn, dan is dat een flinke klus om deze uit te bouwen. Los van de prijs van het apparaat. Maar ik heb goede ervaring met het laten reviseren van de pomp tegen een flink lager bedrag dan wat een nieuwe zou kosten.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 jan 2024 16:14 #5 door plukenannabel
Beantwoord door plukenannabel in topic transalp 700 abs lampje gaat branden na x km
code 11 en 61
code 11: storing in voorwielsensor of bekabeling
code 61: powerdip: te lage accuspanning

code 11 is de actieve storing, bij ophalen was de accuspanning te laag om te starten.

zal de connector eens schoonmaken en invetten. Anders andere sensor opduikelen. lijkt minimaal probleem dus.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 feb 2024 10:21 #6 door plukenannabel
Beantwoord door plukenannabel in topic transalp 700 abs lampje gaat branden na x km
na stekkers en sensor reinigen is de storing weggebleven

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.065 seconden