Hoe krijg ik dit uit mijn stuur?

26 feb 2024 14:32 #1 door Nils
Hoe krijg ik dit uit mijn stuur? werd gestart door Nils
Ik heb handvatverwarming op mijn XL650V uit 2005 geïnstalleerd. Werkt hartstikke mooi, alleen nu is het uiteinde van mijn stuur open. Er zit iets in waarvan ik nergens goed kan vinden wat het is. Ik kan het er ook met geen mogelijkheid uit krijgen..

Ik zou het liefst aan de uiteindes een stuurgewichtje installeren (weet ook niet hoe ik dat moet bevestigen, kan dit ook nergens vinden online..) maar daar moet hetgeen wat er nu in zit er eerst uit!

Wie kan mij dit uitleggen? Alvast dank!

Transalp XL650V 2005
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 feb 2024 15:30 #2 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Hoe krijg ik dit uit mijn stuur?
In theorie..... (maar check ook even mijn onderschrift ;) )..... zouden de 2 clipjes die jij zit zitten een soort van borging zijn waarmee de boel vast zit.
Die zouden dan dus in geknepen moeten worden, en dan zou (in theorie dus) de boel naar buiten getrokken moeten kunnen worden.
PLUS: in het stuur zit nog ergens (onder het handvat dus) een gaatje waar een borgpennetje in valt. Die zal ook naar binnen geduwd moeten worden. Voor rechts niet zo'n probleem, maar als je links al de handvatverwarming hebt zitten, dan zou die dus weer los moeten.....

Overigens had ik verwacht dat er nog een schroefdraad zichtbaar zou zijn. De meesten die ik gedaan heb hadden dus schroefdraad, en dan kun je er een boutje in draaien met 1 (of meer) ringsleutels ertussen en dan eruit tikken.

Het zijn overigens de trillingsdempers die je er dan uit gaat halen. Die dus eigenlijk dezelfde functie hebben als de stuurgewichtjes die jij aan het uiteinde wil installeren.

Daarnaast verwacht ik bij de handvatverwarming dat daar ook dopjes zitten om op het uiteinde te monteren zodat alles weer mooi dicht is.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 feb 2024 15:41 #3 door Nils
Beantwoord door Nils in topic Hoe krijg ik dit uit mijn stuur?
Bedankt voor de snelle reactie! Ik ga vanmiddag even kijken of het lukt. Er zaten geen doppen oid bij de handvatverwarming.. Ze zijn van Oxford. Het gaat me er vooral om dat het stuur dicht is aan beide kanten, als daar een dop voor bestaat die hierop kan is het prima maar anders zou ik graag iets van stuurgewichten installeren die de functie overnemen van hetgeen dat eruit gaat.

Transalp XL650V 2005

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mrt 2024 23:52 - 15 mrt 2024 23:53 #4 door Bartuss
Beantwoord door Bartuss in topic Hoe krijg ik dit uit mijn stuur?
Het lijkt wel telepathie. Ik zat er vandaag naar te kijken en vroeg me af wat dit was, ivm plannen om handkappen aan te schaffen. Laat je het weten hoe je het hebt geregeld?
Edit: ik was toevallig op het forum in algemene zin aan het kijken toen ik dit onderwerp las. Ik dacht dat het (heel) recent was.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.094 seconden