Welk merk remolie?

16 mrt 2010 09:04 #21 door nr 52
Beantwoord door nr 52 in topic Welk merk remolie?
Persoonlijk vind ik een stukje diepgang best interessant. Een persoon die enthousiast reageerd als er iets op zijn vakgebied langskomt wordt door mij erg gewaardeerd. Maar goed, dat is persoonlijk.
Ook zie ik wel in dat de vraag was "welk merk remolie?" en dat we daar wel heel erg van afdwalen.  :angel:
Goed is dan weer om te vermelden dat dit rotzooi is die de lak van je motor  opvreet en dat je daar op moet letten.  Nu wil het geval dat ik een waarschuwing heb gezien over een gescheurde hydroliek leiding bij de brandweer. De olie sneed door een dichtbijstaande brandweerman heen en liet lelijke snijwonden achter. Wegens de toxiciteit van de olie is de beste man helaas overleden. Niet roken, eten en drinken dus bij het werken met deze olie. Kijk uit met open wondjes. Veiligheid voor alles. C:-)
Verder bevat dit topic volgens mij alles wat je wilde weten ( en meer  ;D )
succes met het vervangen van de "olie"

Ik begon met niets en het meeste heb ik nog.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mrt 2010 17:26 #22 door kees
Beantwoord door kees in topic Welk merk remolie?
Fijn dat men het apprecieert!

En in antwoord op de vraag: Ik ben het ook met Ad eens dat de specs van de vloe-lie belangrijker zijn dan het merk. Daar bovenop: dit remspulletje trekt vocht uit de atmosfeer aan na verloop van tijd. Ook een eerder geopende fles kan dit doen.

Al zou er kwaliteitsverschil in merken met dezelfde specs zijn, ga ik liever voor een nieuwe fles 'xx' dan een jaar oude, eerder geopende fles 'XX'. 


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mrt 2010 20:29 #23 door Huib
Beantwoord door Huib in topic Welk merk remolie?

Persoonlijk vind ik een stukje diepgang best interessant. Een persoon die enthousiast reageerd als er iets op zijn vakgebied langskomt wordt door mij erg gewaardeerd. Maar goed, dat is persoonlijk.
Ook zie ik wel in dat de vraag was "welk merk remolie?" en dat we daar wel heel erg van afdwalen.  :angel:
Goed is dan weer om te vermelden dat dit rotzooi is die de lak van je motor  opvreet en dat je daar op moet letten.  Nu wil het geval dat ik een waarschuwing heb gezien over een gescheurde hydroliek leiding bij de brandweer. De olie sneed door een dichtbijstaande brandweerman heen en liet lelijke snijwonden achter. Wegens de toxiciteit van de olie is de beste man helaas overleden. Niet roken, eten en drinken dus bij het werken met deze olie. Kijk uit met open wondjes. Veiligheid voor alles. C:-)
Verder bevat dit topic volgens mij alles wat je wilde weten ( en meer  ;D )
succes met het vervangen van de "olie"


Om nog heel ff off-topic te blijven..... het verhaal van de dodelijke hydraulische olie zit hem in de druk en niet zozeer in wondjes verhaal. Al bij een paar bar hydraulische druk gaat de olie dwars door de porien van de huid en rechtstreek in de bloedbaan. Daarom..... nooit je hand op een lekkende hydroliek slang leggen want je bent binnen 10 minuten dood wondje of niet.

Hydrographic Surveyor....... Ik leid de weg op de bodem van de oceanen.... waar ook ter wereld.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mrt 2010 21:48 #24 door chaos
Beantwoord door chaos in topic Welk merk remolie?
om ff nog offtopic te blijven

ik heb de presentatie van het ongeluk met de hydroliek olie bij de brandweer.
deze man heeft het overleeft, alleen de olie is al zijn "vette" weefsel aan het opeten.
de hydroliek slang scheurde vlakbij zijn hand en ik weet dat de druk in die slang kan oplopen tot een 600 bar als je er flink mee werkt. die kracht (of het de volledige druk was of minder wordt er niet bijverteld) heeft zijn hand doen openrijten en die man is 2 jaar en 5 operaties verder. nog steeds is het niet goed.
deze presentatie is afkomstig van shell en de bedoeling is om de anderen te waarschuwen voor die hele vervelende smerige hydroliek olie.

om weer ontopic te gaan.

gebruik gewoon een gerenommeerd merk.
remolie die ik al een jaartje "open" heb staan zal ik niet meer gebruiken omdat het vocht aantrekt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mrt 2010 23:08 #25 door kees
Beantwoord door kees in topic Welk merk remolie?

..om ff nog offtopic te blijven..


Ja toe maar, doe ik ook ff mee..

Kopje koffie drbij..?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mrt 2010 01:59 #26 door Elie
Beantwoord door Elie in topic Welk merk remolie?
Ok, de remolie is vervangen.Heb de voorste rem van beneden naar boven geduwd met een spuit maar vond het dan moeilijk te bepalen wanneer de nieuwe vloeistof doorkwam? De oude olie in de bokaal was veel donkerder dat wel, maar als je het reservoir leegtrekt zie je niet goed het verschil vind ik? Heb dan de achterste rem ontlucht door nieuwe olie van boven door te persen met het pedaal. Had ook niet echt het gewenste resultaat met het zien van de nieuwe olie?!? Hoeveel ml zou er in de voor- en achterrem zitten ongeveer?

Ook heb ik de indruk dat ik me voorrem verder kan intrekken dan vroeger?Zou dit kunnen?Anderszijds remt hij goed.

MVG Elie

Honda transalp '92 pd06 paars-grijs

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mrt 2010 17:33 #27 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Welk merk remolie?
je trekt de olie van boven naar beneden door via de ontluchtingnippel de boel leeg te trekken

vooraf kun je dus al het reservoir zover mogelijk leeg trekken alvorens er verse vloeistof bij te doen

schilt tijd
dus weer verse olie erin en via de nippel  aan zuigen of door  met de hendel/voetpedaal  heen persen
ca 2-3 x het reservoir aanvullen is voldoende om zeker te zijn dat de  vloeistof ververst is.

kleurverschil is lastig te zien
als je het goed doet zal er geen verschil mogen zijn (of juist meer druk gevoel)  is dit wel  in negatieve sfeer zit er lucht in en zul je de handelingen moetem herhalen om alle lucht in de leiding te verwijderen

een nachtje  met een elastiekje om hendel om zo de leiding  onder druk te laten staan kan helpen
rubberen leidingen zetten na verloop van tijd verder uit (worden poreus) waardoor het drukpunt verslechtert
vervanging is dan de enige juiste oplossing

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.074 seconden