Windscherm Transalp XL 600 1998

22 apr 2024 15:56 #1 door Paul
Windscherm Transalp XL 600 1998 werd gestart door Paul
Ja helaas weer het zoveelste topic als het gaat om de schermen, maar helaas kom ik er niet goed uit.
Ik ben op zoek naar een "hoog" scherm welke rechter opstaat dan mijn huidige scherm en daarbij ook niet in de weg zit van mijn stuur. Kunnen jullie mij helpen met het vinden van een hoog scherm.
Ik heb een Alp uit 1998,

Bijlage niet gevonden



Nu met een helder MRA scherm met spoiler.
https://www.nr1motor.nl/mra-touring-windscreen-voor-honda-xl-600-v-transalp-1998.html

Bijlage niet gevonden



Vanaf dag 1 dat ik deze erop heb gezet heb ik er eigenlijk al spijt van. Het scherm is erg instabiel en beweegt alle kanten op als de wind er verkeerd op staat. Ben zelfs bang dat hij bij 120 op de snelweg een keertje dubbel klapt. Ook zonder de spoiler is hij zo instabiel.
Nu ben ik een techneut en zeg ik altijd meten is weten. Als ik de dikte opmeet kom ik op 2,2mm, vind dit erg dun, zeker als ik dit vergelijk met het 5mm dikke scherm van mijn Honda Shadow.

Nu zit ik er aan te denken om een Givi scherm te kopen. Zie link:
https://www.nr1motor.nl/windscherm-8f5d0c-voor-honda-xl-600-v-transalp-1998.html
Deze hebben ze in een hoogte van 54cm en 44cm, maar hoe ziet dit er uit op de Alp? En staat deze ook rechter op dan mijn huidige scherm...

Wie heeft een dergelijk scherm? Of iets vergelijkbaars? Graag met foto als het kan.
Hopelijk kunnen jullie me helpen bij het maken van een goede keuze.



PS, voor we hele discussies B) krijgen over windgeluid en dergelijke... Ja ik ben er mee bekend hoe de hoogte van het scherm invloed heeft op windgeluid rond de helm. Daarbij rijd ik met een Jet helm dus windherrie heb ik altijd...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 apr 2024 18:02 #2 door alain
Beantwoord door alain in topic Windscherm Transalp XL 600 1998
Ik heb al 15 jaar / 100000km hetzelfde Givi scherm. Erg sterk. Het heeft "alles" doorstaan zonder breken.
Dat "alles" ga ik hier niet opsommen.

Je wil offroad? Zorg dat je scherm niet té hoog is, want dan zie je niet meer ziet waar je rijdt. Bvb als je voorligger stof of modder opwerpt.

Ik heb mijn scherm uiteindelijk 5cm ingekort. Nog steeds erg tevreden.

PD06(1994) - iNCa750X DCT (2021)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 apr 2024 22:08 #3 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Windscherm Transalp XL 600 1998
Ik zou even zoeken bij Fabio Goffi, te vinden op FB en Instagram onder zijn eigen naam.

Fabio fabriceert mooie hoge schermen die rechterop staan :cheer:

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 apr 2024 10:24 #4 door Paul
Beantwoord door Paul in topic Windscherm Transalp XL 600 1998

alain schreef :
Je wil offroad? Zorg dat je scherm niet té hoog is, want dan zie je niet meer ziet waar je rijdt. Bvb als je voorligger stof of modder opwerpt.


Goede tip, ga ik zeker onthouden. Heb ook nog het originele lage scherm liggen welke ik daarvoor ga bewaren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 apr 2024 18:47 #5 door plukenannabel
Beantwoord door plukenannabel in topic Windscherm Transalp XL 600 1998
palmer products maakt brackets die je tussen je scherm en bevestiging op de motor bouwt. deze zijn meervoudig verstelbaar in hoogte en hoek. werken met elk scherm wat origineel ook past. Voordeel is dat er ook ruimte ontstasat achter het scherm waardoor je wind achter je scherm krijgt en geen vacuum en daar door minder turbulentie.

www.palmerproducts.co.uk/product-page/ho...xl700-windshield-kit

ik heb er een van een vfr1200x pasgemaakt met een dl650 givi airflow. omdat ik dat nog had liggen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 apr 2024 17:29 #6 door Paul
Beantwoord door Paul in topic Windscherm Transalp XL 600 1998
Dat zijn mooie beugels, alleen staat er helaas niks voor de 600 online staan.
Neemt niet weg dat het wel inspiratie geeft om zelf eventueel wat te maken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.066 seconden