Speling remklauw

10 juli 2024 07:31 #1 door hannes
Speling remklauw werd gestart door hannes
Sinds mijn laatste off-road avontuur hoorde ik een tikje in het voorwiel, ik dacht eerst dat het de wiel lagers waren maar deze nog in orde zijn.

Wel zit er behoorlijk veel speling op mijn remklauw als ik het goed begrijp moet deze vloeiend links en rechts kunnen schuiven en vooral niet kantelen.

Nu vroeg ik me af of dit al dan niet zou opgelost zijn met nieuwe bouten en of glijbussen, of wil dit zeggen dat ik opzoek moet gaan naar een nieuwe remklauw?

Alvast bedankt voor jullie expertise!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juli 2024 08:53 #2 door hannes
Beantwoord door hannes in topic Speling remklauw

hannes schreef : Sinds mijn laatste off-road avontuur hoorde ik een tikje in het voorwiel, ik dacht eerst dat het de wiel lagers waren maar deze nog in orde zijn.

Wel zit er behoorlijk veel speling op mijn remklauw als ik het goed begrijp moet deze vloeiend links en rechts kunnen schuiven en vooral niet kantelen.

Nu vroeg ik me af of dit al dan niet zou opgelost zijn met nieuwe bouten en of glijbussen, of wil dit zeggen dat ik opzoek moet gaan naar een nieuwe remklauw?

Alvast bedankt voor jullie expertise!


Helaas lukte het niet om hier een filmpje te posten :(

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juli 2024 09:21 #3 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Speling remklauw
En heb je ook je balhoofdlagers gecontroleerd ?

Als het echt speling is die niet 'van links.... naar rechts.....' (ik ben al in de stemming voor vanavond) gaat maar dus van voor naar achter, dan zou het inderdaad kunnen zijn dat moet je even alles uit elkaar halen en nagaan waar de speling zich bevindt. Kan ook zijn dat je met wat nieuwe rubbers klaar gaat zijn, maar als de klauw 'uitgelubberd' is, dan ben ik bang dat je een nieuwe klauw moet zoeken.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.056 seconden