Telltale hole waterpomp

04 mrt 2010 21:20 #1 door jointony
Telltale hole waterpomp werd gestart door jointony
Laat ik mezelf eerste even voorstellen. De afgelopen 20 jaar heb ik verschillende motoren gereden. Na een 10 jaar stilstand ben ik 2 jaar geleden weer begonnen met een xl 600 r en omdat ik motorrijden  toch weer heel erg leuk vind ( en t aantrappen behoorlijk zat)heb ik vorige week een transalp xl 600 v uit 95 gekocht met 36000 op de teller. Nu kom ik er vandaag achter dat de waterpomp lekt uit de telltale hole. Ligt na het rijden 1 druppel op de grondplaat. Volgens het instructieboek is dit het mechanische seal van de pomp en is het advies een nieuwe waterpomp. wat is jullie ervaring en advies. ik kan er verder niets over vinden op het forum.

Groet,

Ton

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mrt 2010 22:15 - 05 mrt 2010 09:46 #2 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Telltale hole waterpomp
welkom op ons forum en als gebruiker van deze fantastische motorfiets

maar op jouw vraag..... omdat het haast nooit voorkomt dat er uit dat gaatje wat komt maar zoals je zelf al zij

als de pomp daar lekt is vervangen de enige optie

maar 1 druppel..... en weet je zeker uit dat gaatje?

ik persoonlijk zie dan nog wel  wat in het zogenaamde dicht middel voor koelsystemen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mrt 2010 22:56 #3 door Hotel 317
Beantwoord door Hotel 317 in topic Telltale hole waterpomp
Het kan best dat door een aantal jaar stilstand (van de motor, niet van jou) de seals in de waterpomp zijn gaan vervormen op een foute manier.

36000 kilometer gedeeld door 15 komt neer op 2400 kilometer per jaar... dat is niet veel... kijk anders zelf even hier of je denkt de lekkage d.m.v. een enkel onderdeel te kunnen verhelpen.

Een ei in je koelsysteem gooien wil volgens de mythbusters ook nog wel eens helpen toch?  ;)

Succes!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 mrt 2010 20:17 #4 door jointony
Beantwoord door jointony in topic Telltale hole waterpomp
Bedankt voor t welkom heten en de reacties. Het is idd een fantatische motor. ik heb vandaag nog een keer goed gekeken maar de koelvloeistof komt 100 % zeker uit het gaatje. Er zitten ook sporen van vloeistof aan de binnenkant van de pomp naar onderen en in de telltale zit wat verse koelvloeistof. Helaas denk ik niet dat een onderdeel van de tekening het lekken gaat verhelpen. Het kan bijna niet anders dat tijdens het rijden onder druk de vloeistof langs de schoep komt zetten. Wel fijn dat je link ff heb meegestuurd. Minder fijn is de prijs van de waterpomp (217 euro ex pakkingen). Een periode van langer stilstaan is idd een goede verklaring. Nou maar hopen dat een periode van intensief rijden het lekken weer gaat stoppen  :D. Lijkt me niet echt schadelijk, een kwestie van reservoirtje goed in de gaten houden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 mrt 2010 21:31 #5 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Telltale hole waterpomp


gebruikt kan ook een optie zijn..
zijn er genoeg te vinden en ik weet er vast wel 1

nieuw kan altijd nog

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 mrt 2010 22:51 #6 door jointony
Beantwoord door jointony in topic Telltale hole waterpomp
Kijk dat is nou nog eens prettig nieuws. Daar wil ik natuurlijk wel meer van weten ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.059 seconden