Voorvork pd10

17 juli 2024 08:05 #1 door Daan
Voorvork pd10 werd gestart door Daan
Hallo allen,

Sinds kort ben ik de trotse eigenaar van een transalp pd10 en dus ook maar lid geworden van de club.
Nu ben ik bezig om mijn voorvork te reviseren. Helaas heb ik het voor elkaar gekregen om de binnen poot van de linker poot muur vast te krijgen. Nu vraag ik me af of het mogelijk is om de poot van een pd06 als vervanging te gebruiken. Ik weet de de veren niet dezelfde lengte hebben en dat de pd06 gebruik maakt van bussen maar ik kan nergens vinden of de poot zelf hetzelfde is.
Ik hoop dat iemand hier duidelijk over kan geven.

Alvast bedankt,

Daan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 juli 2024 08:54 #2 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Voorvork pd10
Binnenpoot muurvast, dan zitten vermoedelijk de 2 glijbussen klem over elkaar.
Uiteindelijk moet het wel gewoon los gaan komen, maar het kost waarschijnlijk wat zweet druppels en mogelijk kun je proberen om via het onderste bout gaat toch wat los te tikken. (Afhankelijk ook van hoe/waar het nu allemaal vast zit)

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 juli 2024 09:23 #3 door Daan
Beantwoord door Daan in topic Voorvork pd10
Bovenste glijbus heb ik er uit, dus ik denk dat de onderste van z'n plek geschoten is. Heb al geprobeerd om via het onderste bout gat de boel los te tikken maar krijg er echt geen beweging in. Ben dus echt bang dat ik een andere poot nodig heb

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 juli 2024 14:40 #4 door Helikees
Beantwoord door Helikees in topic Voorvork pd10
Heb toevallig twee veerpoten (gedemonteerd) op m'n werkbank liggen, met op m'n to-do lijstje 'aanbieden binnen Transalpclub'. Is denk ik wel van een PD06 met enkele schijf. Ik weet niet welke poot je nodig hebt en of dat compatibel is... Zal dit weekend even foto's maken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 juli 2024 15:11 #5 door Daan
Beantwoord door Daan in topic Voorvork pd10
Het gaat om de linker poot. Ik heb het vermoeden dat onder mijn Alp poten van een xl650 gemonteerd zitten. Ik heb een poot op de kop getikt die wel de juiste afmeting had alleen kwamen de gaten voor de remklauw niet overeen met mijn klauw. Ondertussen een poot voor een xl650 gevonden en besteld, op de foto was die identiek aan mijn poot. Toch heel hartelijk dank voor het aanbod.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.083 seconden