Ploffen bij stationare

05 mrt 2010 21:19 #1 door Cor @ Schiedam
Ploffen bij stationare werd gestart door Cor @ Schiedam
Ik heb een vraagje
Mijn xl600v  Ploft bij het stationare draaien.
dat doet hij niet als ik hem net start maar als ik bijvoorbeeld als ik stil staat bij een verkeerslicht of oversteekplaats.
Hij doet dit bij een warme en koude motor.
Ook is het mijn opgevallen dat het met benzine van de Tango het ergst is en die van de Shell het minst.
Maar het ploffen blijft.
Wie help mijn....

There is intelligent life on earth.....
......But i'am just visiting

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 mrt 2010 21:29 #2 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Ploffen bij stationare
ploffen kan komen door een te rijk mengsel en of een lek in je uit laat

heb je een werkplaats handboek ?

mvg ad

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 mrt 2010 21:35 #3 door Cor @ Schiedam
Beantwoord door Cor @ Schiedam in topic Ploffen bij stationare
Ja Ad ik heb een wph... ???

There is intelligent life on earth.....
......But i'am just visiting

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mrt 2010 03:50 #4 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Ploffen bij stationare
kijk eens bij de carburateurs en de  standaard afstelling van de air mix screw

controleer dit eens ?

mvg ad

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mrt 2010 10:28 #5 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Ploffen bij stationare
Check ook even de balans tussen beide carburateurs.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mrt 2010 11:37 #6 door Cor @ Schiedam
Beantwoord door Cor @ Schiedam in topic Ploffen bij stationare

kijk eens bij de carburateurs en de  standaard afstelling van de air mix screw

controleer dit eens ?

mvg ad

Daar ben ik al eens mee bezig geweest maar ik kom er niet helemaal uit  :-\
Ik kan ook de pilotscew bij de rechter carb niet vinden  ???

There is intelligent life on earth.....
......But i'am just visiting

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mrt 2010 12:01 #7 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Ploffen bij stationare
zit net naast de veer van de gasklep achter de gas stand sensor (zwart blokje waar een stekker aan zit.

je kunt ze eigenlijk niet missen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mrt 2010 12:20 #8 door Cor @ Schiedam
Beantwoord door Cor @ Schiedam in topic Ploffen bij stationare
Oke Ad bedankt. Ik heb 'm gevonden en ga meteen aan de slag.
Nog tips??

There is intelligent life on earth.....
......But i'am just visiting

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mrt 2010 22:23 #9 door waztafel
Beantwoord door waztafel in topic Ploffen bij stationare
dag Cor,

Vandaag de twin gestart en (ineens  ???) hetzelfde probleem als jij hebt. Lijken wel plofjes bij de carbs te zijn. Heb je het al verholpen? Zou het ook de brandstofpomp kunnen zijn?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mrt 2010 22:29 #10 door Cor @ Schiedam
Beantwoord door Cor @ Schiedam in topic Ploffen bij stationare
Het waren bij mijn geen plofjes maar flink en ploffen en af en toe een knal.
Ik heb bij beide carb's de pilot screws helemaal in gedraaid en toen bijna 2 slagen (1.75) weer uit gedraaid en ik ben er nu van af
wel start hij nu iets minder makelijk, moet nu een beetje gas geven of de choke gebruiken...

There is intelligent life on earth.....
......But i'am just visiting

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mrt 2010 10:01 #11 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Ploffen bij stationare
dat ze moeilijker start is juist.. je mengsel staat ook wat armer

maar ze knalt niet meer ?

n daar begonnen we mee

een honda staat van nature erg rijk  zoniet te rijk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mrt 2010 08:56 #12 door waztafel
Beantwoord door waztafel in topic Ploffen bij stationare
Bij mij maakt het iig geen verschil. Ik hoor duidelijk dat de plof voor bij de carbs vandaan komt, en niet uit de uitlaat.
Zou het kunnen zijn dat de brandstofpomp aan zijn einde is?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mrt 2010 18:26 #13 door Cor @ Schiedam
Beantwoord door Cor @ Schiedam in topic Ploffen bij stationare
Ik zou het niet weten..
Ik zou zegen vraag het eens even aan Ad
Of beter nog maak eens een afspraak met 'm en ga eens bij hem langs.
Ik weet zeker dat hij je verder kan helpen

There is intelligent life on earth.....
......But i'am just visiting

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mrt 2010 22:09 #14 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Ploffen bij stationare

Bij mij maakt het iig geen verschil. Ik hoor duidelijk dat de plof voor bij de carbs vandaan komt, en niet uit de uitlaat.
Zou het kunnen zijn dat de brandstofpomp aan zijn einde is?


Niet het eerste waar ik aan denk. Wordt er geen valse lucht aangezogen?
Zitten de vacuüm slangen goed, aansluiting luchtfilter/carbs?

Spuit anders eens wat WD40 in de richting van de rubbbers van je carb / cyl / luchtfilterhuis / vacuüm slangen.
Als de motor daarop reageert is het zeker een aansluitingsprobleem.

Succes!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mrt 2010 22:20 #15 door waztafel
Beantwoord door waztafel in topic Ploffen bij stationare

Niet het eerste waar ik aan denk. Wordt er geen valse lucht aangezogen?
Zitten de vacuüm slangen goed, aansluiting luchtfilter/carbs?

Spuit anders eens wat WD40 in de richting van de rubbbers van je carb / cyl / luchtfilterhuis / vacuüm slangen.
Als de motor daarop reageert is het zeker een aansluitingsprobleem.

Succes!


Goeie tip. Ik geloof dat ik dit al eens gehoord had, alleen dan met remreiniger. Kan dat kloppen? Daar ging de motor van mijn Volvo 164 sneller van lopen en had dus ergens valse lucht.

Ik heb voor de zekerheid een revisieset (ook ivm onze reis naar Zuid-Afrika) voor de pomp besteld bij DaanDus.

Donderdag ga ik verder met de Twin en zal hier laten horen wat het uiteindelijk geweest is :+

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 mrt 2010 13:25 #16 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Ploffen bij stationare
Ik zou die set ook meteen monteren en niet alleen meenemen. Dat de pomp er mee stopt is geen vraag maar een gegeven. De vraag is alleen wanneer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 mrt 2010 19:37 #17 door waztafel
Beantwoord door waztafel in topic Ploffen bij stationare
Monteren doe ik morgen (als het pakketje aankomt  ;D). Ik heb naast een revisieset ook een extra pomp met al de revisieset erop besteld.

Vandaag was ik bij Berry (Desert Motors) in Vriezenveen en hadden we het over dit niezen. Hij dacht dat het niet de pomp zou zijn. Toch heb ik vandaag weer een minuut of 10 doorgelust zonder pomp, en geen nies.... hmmm... ik vind het nog steeds mysterieus  8)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mrt 2010 13:33 #18 door waztafel
Beantwoord door waztafel in topic Ploffen bij stationare

Vandaag dus bezig met de twin. Luchtfilterhuis en carbs eraf gehaald.
Zie ik dat er scheuren in mijn luchtfilterhuis zitten. Zou dit het niezen veroorzaken?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mrt 2010 17:26 #19 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Ploffen bij stationare

de rubbers zijn demontabel uit de luchtfilterkast,
ze zijn dus zeker niet gescheurd aleen de kitrand is verbroken,

gewoon weer afkitten
overigens verwacht ik niet dat daar het probleem zit

want ook zonder luchtfilter zal de motor goed presteren

het zit in vaak in het lucht mengsel en dat wordt gecreeerd in de carburateur

controleren en schoonmaken en zorgen dat de boel dicht is vooral  voorbij de carburateurs.

niezen.. wie  verzint die mooie namen

mijn motorfiets niest.. tja  :))

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.117 seconden