Remklauw revisie

20 sept 2024 16:47 #1 door Denis
Remklauw revisie werd gestart door Denis
Hallo,

De remklauw van mijn voorwiel was aan revisie toe, toen ik die begon uit elkaar te halen heb ik iets vreemds ontdekt.
Er stak van beide cilinderbehuizing een deel van de dichting uit. Na alles te hebben verwijdert en gereinigd zie ik nu dat er 2 inkepingen zijn ?
Het is een originele remklauw van Nissin en ik heb momenteel geen foto gevonden waaruit ik kan zien of dit normaal is.
Kan iemand mij zeggen of dat oke is of moet ik kijken voor een andere remklauw.
Ik heb enkele foto's bijgevoegd om het duidelijk te maken.
Alvast bedankt voor de reactie(s)

Met vriendelijke groeten
Denis

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 sept 2024 19:09 #2 door Garfield
Beantwoord door Garfield in topic Remklauw revisie
Bedoel je de twee groeven in de cilinders ? Dat is normaal, er horen per cilinder 2 rubber ringen in.

Ik heb 'enkele' motoren waaronder een XL650V en een NX250.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 sept 2024 10:18 - 21 sept 2024 10:28 #3 door Denis
Beantwoord door Denis in topic Remklauw revisie
Neen ik bedoel de 2 inkepingen aan de rand bovenaan, zijn precies 2 rechthoeken die uitgesneden zijn, lijkt mij niet iets die afgebroken is.
Heb die bij de volgende foto's aangeduid.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 sept 2024 10:51 #4 door Ceetje
Beantwoord door Ceetje in topic Remklauw revisie
Nou, ik wil geen spelbederver zijn, maar het lijkt er toch sterk op dat daar een stukje van de rand is afgebroken. Op één van de plaatjes lijkt het wel alsof er een half maantje in zit. Ik heb eens in het Haynes service and repair manual boek gekeken en zie daar niets van terug.
De remcylinders zien er ook niet echt fris uit ... Mijn vermoeden is dat de vorige eigenaar met een schroevendraaier heeft lopen klooien en dat er daarna een stukje is afgebroken. Maar we zullen afwachten wat de experten te zeggen hebben.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 sept 2024 21:01 #5 door Garfield
Beantwoord door Garfield in topic Remklauw revisie
Dat zijn beschadigingen, die horen daar absoluut niet.

Ik heb 'enkele' motoren waaronder een XL650V en een NX250.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 sept 2024 09:31 #6 door Denis
Beantwoord door Denis in topic Remklauw revisie
Ja dacht het eigenlijk ook wel maar was niet zeker, laatst deze gereviseerd van mijn Africa Twin en zag er idd beter uit.
Nu rondkijken om een 2de hands te vinden...

Bedankt voor jullie input
Denis

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 sept 2024 08:36 #7 door Garfield
Beantwoord door Garfield in topic Remklauw revisie
Je schreef niet voor welke motor dit is maar zo te zien Transalp 600 ?

Ik meen dat ik daar nog wel wat van heb liggen.

Ik vertrek echter over anderhalf uur naar het buitenland voor twee weken vakantie ...

Ik heb 'enkele' motoren waaronder een XL650V en een NX250.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 sept 2024 09:37 #8 door Denis
Beantwoord door Denis in topic Remklauw revisie
Ja transalp xl600v pd06 uit 1993

Ik hoor het anders wel als je terug ben uit vakantie ik vertrek volgende week vrijdag ook op vakantie dus geen haast.

geniet ervan

Denis

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 sept 2024 22:10 #9 door Garfield
Beantwoord door Garfield in topic Remklauw revisie
Ok, prima !

Jij ook fijne vakantie.

Wordt vervolgd.

Ik heb 'enkele' motoren waaronder een XL650V en een NX250.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 sept 2024 14:23 - 30 sept 2024 14:24 #10 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Remklauw revisie
geef eens een foto van de remklauw compleet zodat ik kan zien welk model,!

overigens komt het door corrosie van het aluminium.

je kunt de stof ring ook weglaten ( de eerste rubber ring)
het heeft voor de remwerking geen invloed. en meestal het probleem van vast zittende remzuigers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 okt 2024 13:38 #11 door Denis
Beantwoord door Denis in topic Remklauw revisie
Hallo Waffie en Garfield

Ik heb de remklauw momenteel niet bij mij , ligt nog in atelier en zal zien of ik er deze week nog ga geraken want vertrek vrijdag op reis, kan wel foto posten die ik had getrokken van de niffin klauw.

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 okt 2024 13:41 #12 door Denis
Beantwoord door Denis in topic Remklauw revisie

Waffie schreef : geef eens een foto van de remklauw compleet zodat ik kan zien welk model,!

overigens komt het door corrosie van het aluminium.

je kunt de stof ring ook weglaten ( de eerste rubber ring)
het heeft voor de remwerking geen invloed. en meestal het probleem van vast zittende remzuigers


ja was ook zo, volledig vast, had intussen wel een volledige revisie set besteld en 2 nieuwe zuigers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 okt 2024 02:05 #13 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Remklauw revisie
je zult dus een andere remklauw moeten zoeken (Die ik of garfield waarschijnlijk beschikbaar hebben) om het goed op te lossen.
En als deze er om wat voor reden toch niet past(immers honda heeft 3 verschillende gebruikt) zou je ook de remklauw van het eerste model jaren ( de brembo uitvoering) met bracket kunnen gebruiken gezien deze ook op de linker voorpoot past.
de brembo remklauwen hadden dit probleem niet ( of liever nooit)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 okt 2024 10:23 #14 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Remklauw revisie
mocht je niet slagen, heb ik een heel nette liggen

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.141 seconden