Transalp 600 CDI's alie expres

12 okt 2024 16:40 #1 door Jason
Transalp 600 CDI's alie expres werd gestart door Jason
Goedemiddag,

Vraagje , heeft er iemand ervaring met aliexpres cdi's?

Ik had deze een tijd geleden besteld voor als ik me niet vergis een 20 euro.
Had ze alle 2 al een keer kapot gehad en wilde iets op voorraad hebben voor als het nog een keer gebeurde, meer een (Goedkope) noodmaatregel dus.

Nu is laatst de spanningregelaar kapot gegaan , waardoor er een overspanning is ontstaan en mijn accu en beide CDI's kapot zijn gegaan.
Accu is vervangen en heb mijn nu mijn Chinese CDI's er in gezet om te kijken of ie weer wilde starten en dat werkt gewoon.

Ik ben aan het twijfelen of ik door ga rijden met de alie CDI's of toch maar nieuwe kopen bij een motorzaak.
Vandaar de vraag of iemand hier op het forum langere tijd heeft gereden met goedkope Chinese CDI's.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 okt 2024 20:23 #2 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Transalp 600 CDI's alie expres
Koop ignitech. Probleem opgelost. Loopt beter, minder brandstof en beter starten.
Ervaring deskundig

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

18 okt 2024 14:50 #3 door Helikees
Beantwoord door Helikees in topic Transalp 600 CDI's alie expres
Ja eens: Ignitech!

Is ook nog te programmeren om af te stellen op andere uitlaat, andere sproeiers, euro 98 ed.
Ik heb dat althans gelijk laten meenemen toen ik m'n carb liet afstellen op de rollenbank. Wereld van verschil!

18 okt 2024 17:07 #4 door Jason
Beantwoord door Jason in topic Transalp 600 CDI's alie expres
We hebben dus al 2 voorstanders van Ignitech.

Had er gisteren al iets over gelezen, lijkt erop dat je beide CDI's kan vervangen door 1 ignitech unit. correct?
Op welke manier kun je ze eigenlijk programmeren, kan dat met een reguliere laptop?

Is er ook een webshop buiten die wazige CZ shop die ze lijkt verkopen?
En welk type zou ik dan nodig hebben die webshop is in ieder geval niet geheel duidelijk?
Mijn huidige is de MS8 variant.

Ben evengoed benieuwd of er iemand is die met die alie expres CDi's heeft gereden.
Gezien het hele grote prijsverschil zou je zeggen dat het grote rotzooi moet zijn...

Ik wil ze zelf nog wel even proberen tijdens komende winter gezien ik dan toch alleen woon/werkverkeer doe.
Na de winter zal ik die ignitech eens gaan proberen indien het duidelijk wordt wat ik moet hebben:)

19 okt 2024 11:58 #5 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Transalp 600 CDI's alie expres
Over de Ignitech is op dit forum al veel geschreven. Over de kwaliteit bestaat geen enkele discussie. Tip: gebruik ff de zoekfunctie.
2e Tip: Er zijn heel veel TA rijders met een Ignitech CDI en niet slechts 2 die super tevreden zijn.
Mocht je ervaring gaan opdoen met die Ali dingen, plaats dan hier je bevindingen svp.
Als je de zoekfunctie op het www gebruik vind ik veel soortgelijke vragen als die jij hebt maar weinig tot geen reacties. Dat geeft mij te denken!
Dus doe eens gek en probeer het eens en we lezen hier wel hoe het gegaan is.
Ik ben echt benieuwd. Weet dat veel motorelektronica gewoon uit China komt, maar ja van welke fabrikant en met welke specs zijn die van Ali?
Hopelijk ga jij ons daarvan deelgenoot maken.
Succes!

20 okt 2024 17:11 #6 door Jason
Ben vandaag weer even bezig geweest.
Ik dacht dat beide oude CDI's kapot waren , gezien er meteen een zekering kapot ging tijdens het starten.
Echter Achteraf blijkt nu dat er 1 zorgde voor kortsluiting en dat de andere nog "goed" is.

Echter mijn toeren teller werkt nu niet meer.
Naar mijn weten wordt de toerenteller door 1 CDI aangestuurd, dus ik heb wat gewisseld tussen de oude in samenwerking met 1 van alie en die omgewisseld, maar de toerenteller komt hoe dan ook niet meer in beweging.
Kan er nog iets anders kapot zijn gegaan dan de accu en de CDI door een overspanning van de spannings regelaar , wat met de werking van de toerenteller te maken kan hebben?

Had ook al wat nagezocht op www en op dit forum op Alie CDI's , maar kon er ook maar weinig tot niets over terug vinden.

Ik zal me nu eens gaan inlezen over die Ignitech, hopende dat als ik die zou aanschaffen de toerenteller ook weer mee doet..

22 okt 2024 18:13 #7 door Denis
Beantwoord door Denis in topic Transalp 600 CDI's alie expres
Idd, ik ook heb die cdi van Ignitech en heel tevreden over, zit er al enkele jaren op en nog nooit problemen mee gehad

22 okt 2024 19:41 #8 door Jason
Ik heb inmiddels met Ignitech gemaild gezien de website niet geheel duidelijk is.
Heb antwoord gekregen en ga hem nu ook bestellen, in ieder geval bedankt voor de tip.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.124 seconden