Hey mede-alpers,
Ik zal vast niet de enige zijn geweest met het het probleem dat de Carter plug waar je krukas achter zit er niet uit te krijgen was.
Bij mij is dit al 2x gebeurt ondanks er koperslip tussen zat.. beide keren heb ik gaatjes geboord voor m'n slijptol spansleutel om de dop er uit te kunnen krijgen.
Dus! Als verspaner zijnde dacht ik dit kan anders. Ik heb er zelf maar een gemaakt met een buitenzeskant in plaats van de inbus. (En gelijk een mooi stukje kunst op gegraveerd)
Zie foto's!
Ik ga nog kijken om hem te laten anodiseren zo hij langer goed blijft.
- - - - - - - - - - - - - - - - -
Nu is mijn vraag aan jullie, zou er interesse zijn in een kleine batch van deze doppen?
En zouden jullie hem grijs of zwart laten anodiseren?
Ik kan niet garanderen dat de gravering oriëntatie mooi recht staat zoals bij mij aangezien ik niet weet of Honda in elke Carter het draad op de zelfde plek laat beginnen. (Ik heb er een iets dikkere o-ring tussen gedaan zo hij bij mij recht staat)
- - - - - - - - - - - - - - - - -
Nu ik eindelijk (hopelijk) mijn problemen met ontsteking opgelost heb ga ik mijn licht verwaarloosde alpje helemaal opknappen!
Ben van plan veel aan te pakken. Vorken, koppeling, ketting vervangen of reviseren. En alles een vers likje verf geven inclusief blok en frame.
Deze dop was een eerste stap
Voor mijn problemen met het blok heb ik de Carburateurs schoongemaakt en volledig nieuw ingewanden setje ingezet, Bougies vervangen, bougiekappen vervangen, kleppen gesteld, alle stekker koppelingen in de kabelboom opgefrist, stroomregelaar vervangen en een Ignitech CDI geplaatst.
(Die cdi's bleken het probleem te zijn waardoor mijn voorste cilinder er soms opeens mee kapte... sommige dagen was er geen probleem en andere dagen moest ik op 1 cilinder naar huis zien te hobbelen..)
Grootse plannen dus en heb er zin in! Alleen jammer dat ik geen schuur heb waar ik in kan klussen 😅