remleidingen vervangen

12 aug 2025 10:21 - 12 aug 2025 10:21 #1 door Jeffrey
remleidingen vervangen werd gestart door Jeffrey
Ik heb al wel wat rond gezocht op het forum, maar heb niet veel kunnen vinden wat hierover besproken wordt! Maar waarschijnlijk heb ik niet goed gezocht?

Ik heb een Transalp XL650v RD10
Mijn voornaamste vraag is: zijn de stalen leidingen essentieel? Of kun je de complete leidingen set (staal&rubber) prima vervangen door staalgevlochten leidingen?
En zoja, waar moet ik dan rekening mee houden?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 aug 2025 12:03 #2 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic remleidingen vervangen
Als je de originele rubberen remleidingen nog hebt zijn die al gauw 20j oud denk ik?
Dan wordt het wel tijd om die een x te vernieuwen :) Die dingen verouderen.

Dat kan gewoon door originele te gebruiken, maar ik zou me niet verbazen als je je te pletter schrikt van de prijzen.
Of je gaat voor staalomvlochten leidingen. Er zijn complete sets te koop voor jouw model, van Hell bijvoorbeeld, maar er zullen meer merken zijn. Op maat laten maken kan ook, sommige motorzaken bieden die mogelijkheid.

Vervangen is niet moeilijk, gelijk nieuwe vloeistof gebruiken uiteraard. Maar je moet wel weten wat je doet uiteraard, het zijn je remmen hè ;)
Naar een clubdealer (Motorbandenzaak in Alphen a/d Rijn bijvoorbeeld) gaan kan ook, dan krijg je hulp. Rob zal de leidingen zelf wellicht ook kunnen leveren.

Grtz,
René

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

12 aug 2025 13:07 #3 door Jeffrey
Beantwoord door Jeffrey in topic remleidingen vervangen
Ik heb alleen een onderhoudshistorie tot 5 jaar terug. En ik weet nog van de inspectie dag dat het vervangen eraan zat te komen. Dus van daar dat ik ermee bezig ben, maar heb eigenlijk nog niet bekeken of er op de leidingen een jaartal staat.

Ik heb een maat die zijn eigen motor al helemaal uit elkaar heeft gehad, en ook de ruimte heeft om dit uitgebreid te doen, dus dat zit goed. En ik vind het ook wel leuk om het zelf uit te proberen. :)

Heel de leidingen vervangen om eventuele roest te voorkomen vind ik wel mooi. Fijn dat daarin dus niks bijzonders is, en Hel, dat brengt mij ook alweer wat meer op weg!
Bedankt!

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.060 seconden