Contactslot en HISS vervangen?

23 mrt 2026 11:05 - 23 mrt 2026 11:47 #1 door Stefan
Contactslot en HISS vervangen? werd gestart door Stefan
Dag,

De Transalp van een vriendin van mij is stuk na een diefstalpoging. De sleutel van het contactslot kan er niet meer in en dit wil ik eerst oplossen. Heeft iemand op basis van de foto's een idee wat de beste oplossing is? Is de beschadiging echt op de cylinder of is dat nog een deel van de HISS?

Na wat lezen heb ik het volgende geconcludeerd:

1- cylinder vervangen, HISS niet en dan chip sleutel overzetten
2- Cylinder, HISS en kabelwerk vervangen
3- De magische extra oplossing waarbij ik niets hoef te vervangen ;-)

Het gaat om een RD10 650 uit, ik meen, 2001
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 mrt 2026 12:27 #2 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Contactslot en HISS vervangen?
Het heerst.....
Ik heb hier ook een Transalp (700) staan waarbij ze het contact slot kapot gemaakt hebben.

Je kunt volstaan met het vervangen van de cilinder en dus ook sleutels. Alleen dan zul je dus de sleutels moeten 'inprogrammeren'. Daar is een apart kabeltje voor nodig, en het wordt iets puzzelen hoe je het kunt doen, want de oude sleutel moet eerst gelezen worden voordat je de nieuwe kunt programmeren.

Hele HISS systeem vervangen kan natuurlijk, maar dat is een zeer prijzige kwestie !!

Je kunt eventueel nog kiezen om ook tank en zadelslot mee te vervangen zodat er maar 1 sleutel nodig is voor alles. Maar ook dat loopt al snel in de papieren. Meesten kiezen voor een nieuwe contactsleutel en nemen het voor lief dat ze een andere sleutel voor zadel en tankdop hebben.

(Niets vervangen kan eventueel ook, maar dan staat de motor nooit meer op slot !!!!
Hiss ring loshalen en ergens achter een kuipdeel verbergen met de chip van 1 van de sloten er in zodat deze altijd de beveiliging vrij geeft , en dan kun je m waarschijnlijk met een schroevendraaier wel starten....., maar of dat nu de bedoeling is....)

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:

Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.322 seconden