Versleten standaard op mijn 650

28 juni 2026 15:09 #1 door M.P.Welters
Versleten standaard op mijn 650 werd gestart door M.P.Welters
Mijn TA 650 uit 2005 heeft een versleten Zijstandaard. Het grotere ovalen voetje is letterlijk afgesleten en eraf gevallen (ik heb het wel nog)

Ik heb de ringen / bevestigingspunten voor een middenbok, maar daar zit nu al -allemaal erg krap voor mijn gevoel- de valbeugel aan vast.

Opties:
1. Standaard eraf halen, ring er weer oplassen, extra plaatje oid

2. Nieuwe standaard er op
2.1 Honda standaard
2.2 Ander compatible merk

3. Middenbok monteren
3.1 Honda middenbok
3.2 Ander compatible model

Opmerking: De zij standaard is eigenlijk ook nèt iets te lang voor mijn gevoel, de motor helt vervaarlijk naar links dus repareren en iets aanpassen, inkorten zou ook een idee kunnen zijn.

NB Ik heb (nog) geen lasapparaat 😉

Advies, tips?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 juni 2026 17:07 #2 door Arno Jeurissen
Beantwoord door Arno Jeurissen in topic Versleten standaard op mijn 650
Als jouw zijstandaard voor jouw gevoel nog wat te lang is, dan zal deze waarschijnlijk al eens verlengt zijn. Zeker als je zegt dat ie al wat afgesleten is.
Evt buis wat inkorten, plaatje er onder buis (schuin) passend maken en dan iemand zoeken die kan lassen....
De middenbok gebruik ik zelf niet zo veel.Deze heeft geen hefboomwerking. Het vergt behoorlijk wat inspanning om op te bokken. Zeker met koffers en tanktas.

29 juni 2026 12:38 #3 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Versleten standaard op mijn 650

Opmerking: De zij standaard is eigenlijk ook nèt iets te lang voor mijn gevoel, de motor helt vervaarlijk naar links dus repareren en iets aanpassen, inkorten zou ook een idee kunnen zijn.

Als de zij standaard te lang is, dan zou hij juist heel erg recht op moeten staan.

Als je een lasser in de buurt hebt, dan zou een plaatje er op lassen een prima oplossing zijn. NOTE: hou wel rekening met de grootte en positie/uitlijning, want je wil niet dat hij dus tegen je achterbrug aan komt.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:

Meer dan alleen banden ;)

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.212 seconden