compressie meting / slijtage

15 mrt 2010 22:56 #1 door soundive
compressie meting / slijtage werd gestart door soundive
Ik heb gister voorhet eerst de kleppen van mijn TA  '93 gesteld. Daarvoor heb ik met koud blok een compressie test gedaan. Tot mijn schrik gaf dat maar 6 en 8 bar voor en achter :( . na stellen van de kleppen (wat bijna niet nodig was ) mat ik rond de  10 bar. Het WPH zegt geloof ik dat dat het ergens tussen de 11 en 15 moet zijn. Betekend dit nu dat het blok erg versleten is?
Heb vandaag overigings de 100.000KM gepassseerd op de teller! :)  160km/u haalt hij nog vrij makkelijk terwijl een synchronisatie meting met koud blok na het kleppen stelen een flinke onbalans aangaf die ik nog moet bijstellen.

Wat denken jullie hiervan? ???

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mrt 2010 23:02 #2 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic compressie meting / slijtage
een kompressie test dient bij voorkeur bij warme motor te gebeuren (wat niet altijd kan)
en tijdens de meting dien je gas te geven,

als ze aan de lage kant is doe je er wat motorolie ingieten vie het bougie gat (let op theelepelgedachte en doe je het opnieuw

als de druk dan veel hoger is kan het de zuigerveren zijn die wat lekken,

anders zijn het de kleppen,

normaal moet ze tussen de 10-12 bar zitten

van alleen kleppen stellen krijg je geen hogere compressie druk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mrt 2010 23:06 #3 door soundive
Beantwoord door soundive in topic compressie meting / slijtage
Hoi Ad
alvast dank voor je reactie. Ik had ergens gelezen dat je de compressie moest meten op alleen de startmotor met de kill switch aan. Kan ik hem ook meten als de motor loopt dan? dacht dat dat veel te grote klappen op de meter zou geven.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mrt 2010 23:24 #4 door kees
Beantwoord door kees in topic compressie meting / slijtage
Hoi,

Ad bedoelt dat je tijdens het ronddraaien op de startmotor, volgas moet geven om een betrouwbare meting te krijgen.

Maak jezelf trouwens niet gek over compressieverlies: dat is normaal door slijtage zoals jouw 100.000km en betekent eigenlijk alleen maar dat je gaandeweg minder vermogen overhoud en wat olievebruik op de koop toe krijgt. Word ik niet bang van in ieder geval...

By the way: gefeliciteerd met dat heugelijke moment!! Knuffeltje gegeven...? :-*

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mrt 2010 23:35 #5 door soundive
Beantwoord door soundive in topic compressie meting / slijtage
Ok valt allemaal best mee dus.
Ja  gekuffeld met nieuwe bougies en een stebel toeter ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mrt 2010 15:55 #6 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic compressie meting / slijtage
haha Ralf, dan horen we je tenminste weer aankomen. :))

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.152 seconden