Membraam carburateur

18 mrt 2010 20:22 #1 door DoppieTien
Membraam carburateur werd gestart door DoppieTien
Hallo,

Raar probleem, vorige week na het kleppenstellen van mijn alp, geprobeerd te starten met bijna lege accu.
Vermoedelijk is toen mijn startrelais doorgebrand. Bij Ad een relais meegenomen waarna de motor wel weer wilde starten.
Echter loopt de motor nu op alleen de voorste cilinder.
Vanmiddag vrij genomen van het werk om weer te gaan sleutelen, kom ik tot de ontdekking dat het membraam vd carburateur op 2 plekken is ingescheurd. Even snel geplakt met stukje tape.
Ook nog even andere (bijna nieuwe )accu erin, starten, en lopen!

Wat zou het nu geweest zijn.......

Het membraam?
De accu?
of iets anders/ verkeerde montage / valse lucht?

In ieder geval weet ik nu dat het membraam stuk is.                                                       
Meteen vervangen door nieuwe of zou ik kunnen door rijden met het stukje tape erop.



Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mrt 2010 20:26 #2 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Membraam carburateur
de membramen zijn  duur waardoor gebruikt vaak de beste optie is,
maar vervangen biedt wel de beste garantie

het is waarschijnlijk  toch het membraam geweest want als dit stuk is en dus lekt ontstaat er geen vacuum en komt de gasnaald niet omhoog
hierdoor komt er geen brandstof in de cylinder


er is aftermarket maar dat is een kwestie van zoeken  want ze zijn zomaar niet te vinden op transalp

maar ik ga eens informeren

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mrt 2010 21:29 #3 door DoppieTien
Beantwoord door DoppieTien in topic Membraam carburateur
Dat ze duur zouden zijn was te verwachten :(
Ik hoor het wel of je wat kunt vinden, ik zal zelf ook eens gaan rondkijken.

In ieder geval kan ik nu mijn nieuwe tkc gaan uitproberen in Hellendoorn ;D

Janny heeft nog niet met de nieuwe bandjes gereden, zit geen accu meer in de alp :-X

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mrt 2010 21:40 #4 door kees
Beantwoord door kees in topic Membraam carburateur
Hiero misschien?

zsf-motorrad.de/index.php?XTCsid=b35988d...7e337c75bf4ccadec996

Je brommertype aanklikken en chassisnummer invoeren..

Suc6!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 mrt 2010 22:24 #5 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Membraam carburateur
heb een leverancier gevonden  met een goede prijs stelling

ik kom er snel op terug

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mrt 2010 17:24 #6 door DoppieTien
Beantwoord door DoppieTien in topic Membraam carburateur
Das mooi Ad, ik wacht het even af.......................

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 apr 2010 22:32 #7 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Membraam carburateur
zoals belooft  heb ik contact gezocht met een importeur en we hebben nu ook after market membramen voor de alp en twin aan  € 29,90 per stuk

het membraam wordt er in gelijmd aan de houder van de originele .. maar alles komt met een goede handleiding

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 apr 2010 10:02 #8 door DoppieTien
Beantwoord door DoppieTien in topic Membraam carburateur
Hé Ad, das goed nieuws.  Kun je er één voor mij bestellen?
Hoeft niet meteen, het stukje isolatietape werkt nog steeds ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 apr 2010 12:25 #9 door Pakfiets
Beantwoord door Pakfiets in topic Membraam carburateur
Ad,
Kan je een indicatie geven voor de houdbaarheid van de lijm en het membraam?
Ik zou er een "op de plank" willen leggen, "voor het geval dat".

Alvast bedankt

Maarten

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 apr 2010 22:46 #10 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Membraam carburateur
ik heb er enkele op voorraad.

de houdbaarheid van het membraam.. tja het blijft rubber en lijm is normaal gesproken max 2 jaar

ook voor mij is het een nieuw produkt

maar ze hebben een instruktie video

www.motorradbay.de/main/vid.php#3

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 okt 2022 21:15 - 31 okt 2022 22:20 #11 door Pd061988
Beantwoord door Pd061988 in topic Membraam carburateur
Heeft iemand de instructie van het repareren van het membraan? De link in de post hierboven werkt niet meer.

edit: ontdekt dat dit te verhelpen is door de link in te korten en dan te zoeken op 'transalp'.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mei 2023 19:27 #12 door Ate
Beantwoord door Ate in topic Membraam carburateur
Begrijp ik nou goed dat de bovenste kunststof ring eraf gebroken moet worden zoals in de instructie in deze bijlage staat?
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mei 2023 20:18 - 16 mei 2023 20:19 #13 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Membraam carburateur
Formeel schrijft de handleiding dit wel voor ja.

Maar mogelijk kan het ook zo.... (is wel frans, maar de beelden spreken voor zich).



Het is dan wel een flink gepruts ten opzichte van het breken van de kunstofring en lijmen, maar toch.... en ik zou niet je actieve bankkaart gebruiken .....

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mei 2023 20:52 - 16 mei 2023 20:54 #14 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic Membraam carburateur
Nou schiet onder de duiven van waffie ik heb iets soortgelijks van een ander motor ik heb ze gelijmd met sikaflex 221
tube kost 7 euro

Wilde geen set kopen van 60 euro voor de carb en inmiddels ook de inlaat rubbers ook gelijmd heb jaren geleden is gedaan bij mijn Gs 850 heeft jaren gehouden

misschien een tip :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mei 2023 21:49 - 16 mei 2023 21:55 #15 door Ate
Beantwoord door Ate in topic Membraam carburateur
Had ik dit scheurtje kunnen repareren met sikaflex? Nouja, het is nu te laat, ik heb ze nu allebei vervangen :lol:




Ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om er iets kleinere hoofdsproeiers in te zetten: van 132 naar 130 (125 heb ik 3 jaar geleden geprobeerd, geen succes). Het luchtfilter is vervangen door een K&N filer, de 'catalysator' is eraf en er zit een Huzar uitlaat onder. Ik rij met deze aanpassingen nu zo'n twee jaar met 132 sproeiers. Moeten de carburateurs dan nog opnieuw afgesteld worden nu er iets kleinere in zitten? Het gaat om een transalp 650.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.145 seconden