Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
De veren in je voorvork dragen de motorfiets .
als je motorfiets inzakt ligt dit enkel een alleen daaraan
de olie dempt , wat niet wegneemt dat deze eigenlijk 1 x per jaar wel verwisselt mag worden.
de structuur van de olie verandert tijdens gebruik (wordt dunner)
je bent van harte welkom maar dat wist je natuurlijk al,
Hoi,
Vork-olie vervangen doet niets met het 'rechtop staan'. Dit wordt veroorzaakt doordat veren in hun leven korter worden door de belasting en de motor verder in de vering zakt onder het eigen gewicht. Dit fenomeen doet zich zowel bij de voor- als de achterveren voor. Vervangen van de olie is wel belangrijk voor de goede werking van de schokdemping en voorkomt overmatige slijtage aan de onderdelen.
Achter kun je de veervoorspanning hoger zetten d.m.v. een wartel (soort schroefplaat) die bovenop de veer zit. Vóór zou je ze moeten vervangen. Een goedkope oplossing echter, is vulringen bovenop de voorvorkveren monteren die zodoende de voorspanning verhogen.
Normaal gesproken moet de motor in rust, staande op zijn wielen onder het eigen gewicht en zonder berijder, een vastgestelde 'doorzak' hebben, gemeten in centimeters.
Ik wilde je een link naar het WPH sturen per PM, maar die bestaat niet meer. Ik zal eens verder kijken in de catacomben van het internet..
Gtrz, Brmbr
inderdaad het kan wat verwarring geven, die tien jaar. Maar zoals gezegd ik heb de motor 10 jaar. Maar hij is inderdaad van '92Je hebt een 92'er zie ik nu. Was wat in de war met de '10 jaar' dat je hem zelf hebt.
De vrije lengte van de voorvorkveer is dan 571,5mm nieuw en 565,5mm 'versleten'.
Even ter rectificatie..