bandenspanning

07 feb 2009 00:29 #1 door Daren
bandenspanning werd gestart door Daren
Weet iemand hier de juiste bandenspanning van de transalp model '93 en verder?
motor lijkt ook last te hebben van een slingerende vork bij hogere snelheden 130-140.
Bij lange flauwe bochten op de snelweg merk je dat het stuur van links naar rechts wil.
Dit merk je ook als je achter een busje ofzo rijdt.
Voorband lijkt er ook niet goed op te liggen, bij 80km/p.u. lijkt de voorkant te hobbelen.
Kan dit met het eerste probleem te maken hebben?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 feb 2009 20:59 #2 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic bandenspanning
  de banden spanning  voorband 2 bar en achter 2.00-2.25 bar

geen losse spaken,
balhoofd okee

olie in de voorvork okee
geen speling op lagers

maw kom een keer langs als je er niet uit komt,

mvg ad

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 feb 2009 11:51 #3 door chaos
Beantwoord door chaos in topic bandenspanning
ik dacht dat ik voor 2.3 heb en achter 2.6
ik rij op anakee´s waarvan achter de 130 type

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 feb 2009 13:56 - 08 feb 2009 13:58 #4 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic bandenspanning

ik dacht dat ik voor 2.3 heb en achter 2.6
ik rij op anakee´s waarvan achter de 130 type



je rijd dus op een band die niet door honda voor geschreven wordt met een banden spanning die niet door honda geadviseerd wordt en nu  ga je melden/vragen of de keuzes die jij gemaakt hebt juist zijn

eigenlijk mag ik niet zeggen dat dit  wel kan  (-/+ max 0,2 bar afwijken van de advies spanning  kan)
want ik wil niet ergens de schuld van kunnen krijgen... :angel:

(dit kan een saai forum gaan  worden voor alle  commisies ) ;D ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 feb 2009 12:41 #5 door 4Plugs
Beantwoord door 4Plugs in topic bandenspanning
ik rij ook met iets verhoogde bandenspanning omdat bij de standaard spanning de voorvork bij 130 ook wil gaan slingeren. ik rij nu met 2,1 voor en 2,3 achter (voor 1 persoon) en dat gaat wel een stuk beter, het slingeren is veel minder geworden. Ook anakees overigens

Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 feb 2009 16:53 #6 door prodje
Beantwoord door prodje in topic bandenspanning
Ook Anakees,

2.1 voor en 2.2 achter.

95 Alpje

O ja ,1 persoon

Afgelopen weekend Texel nog onveilig gemaakt.

Op de snelweg er naar toe met iets meer dan legale snelheid geen problemen.
En op het eiland in de bochies ook niet.


:)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 feb 2009 19:34 #7 door RuuJan
Beantwoord door RuuJan in topic bandenspanning
Zo'n probleem kan allerlei oorzaken hebben. Wat Ad noemt is wel het meest voor de hand liggend. Maar zelf heb ik een keer zo'n probleem opgelost door een andere achterband. Terwijl het toch echt mijn voorwiel leek te zijn dat slingerde.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 feb 2009 11:36 #8 door vrijerijder
Beantwoord door vrijerijder in topic bandenspanning

Ook Anakees,

2.1 voor en 2.2 achter.

95 Alpje

O ja ,1 persoon

Afgelopen weekend Texel nog onveilig gemaakt.

Op de snelweg er naar toe met iets meer dan legale snelheid geen problemen.
En op het eiland in de bochies ook niet.


:)


pics op mijn site :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 feb 2009 21:01 #9 door chaos
Beantwoord door chaos in topic bandenspanning


je rijd dus op een band die niet door honda voor geschreven wordt met een banden spanning die niet door honda geadviseerd wordt en nu  ga je melden/vragen of de keuzes die jij gemaakt hebt juist zijn

eigenlijk mag ik niet zeggen dat dit  wel kan  (-/+ max 0,2 bar afwijken van de advies spanning  kan)
want ik wil niet ergens de schuld van kunnen krijgen... :angel:

(dit kan een saai forum gaan  worden voor alle  commisies ) ;D ;D


ik zal het misschien wel verkeerd begrijpen maarrrrrrrrrr
waar heb ik gemeld/gevraagd dat ik de juiste keuze heb gemaakt?
of is dit een kreet om over iemand anders zijn rug er beter van te worden?
zo nee, sorry dat ik het verkeerd begrijp.
zo ja. zoek een ander persoon voor zulke rare grappen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 feb 2009 21:51 #10 door bobby templier
Beantwoord door bobby templier in topic bandenspanning

ik zal het misschien wel verkeerd begrijpen maarrrrrrrrrr
waar heb ik gemeld/gevraagd dat ik de juiste keuze heb gemaakt?
of is dit een kreet om over iemand anders zijn rug er beter van te worden?
zo nee, sorry dat ik het verkeerd begrijp.
zo ja. zoek een ander persoon voor zulke rare grappen


>:D grappen daar doen we nie aan :angel:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 feb 2009 21:55 #11 door bobby templier
Beantwoord door bobby templier in topic bandenspanning

En jij zeker niet Bobby!

ik wel maar Ad niet ;)
Bijlage:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 feb 2009 22:50 #12 door trhansalp
Beantwoord door trhansalp in topic bandenspanning
Ik heb al een tijdje dat vage slingergevoel, zo erg dat ik ook andere banden heb gekocht, van Heidenau naar Metzeler tourance.
Dit is mijn lijstje:
balhoofdlager
lager voorwiel,
Lager achterwiel,
losse spaken
bruglager.
bandenspanning
En Ad kwam laatst nog met naaf niet meer oke'. En dat ga ik met Ad nog een keer bekijken als ik een nieuw voorwiel heb besteld. ;D

Nog even en dan stopt deze hobby.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 feb 2009 23:37 #13 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic bandenspanning

ik zal het misschien wel verkeerd begrijpen maarrrrrrrrrr
waar heb ik gemeld/gevraagd dat ik de juiste keuze heb gemaakt?
of is dit een kreet om over iemand anders zijn rug er beter van te worden?
zo nee, sorry dat ik het verkeerd begrijp.
zo ja. zoek een ander persoon voor zulke rare grappen


beste chaos

ik maak nooit grapjes en zeker niet onder mijn eigen naam

je begrijpt me dus juist helemaal niet,

ik zal het je uitleggen

de banden spanning die jij noemt wordt niet voor geschreven door honda noch door michelin .
Daar komt bij dat  de band breedte van 130/80 -17 te breed is voor de velg van 2,5 inch
als het dan ook nog een radiaal band betreft zorgt deze band voor een levendige achterzijde vooral bij het rijden over lengte strepen.
Dit gedrag probeert men vaak op te vangen door de banden spanning te verhogen
wat het probleem iets minder  maakt

als ik nu zou roepen dat  je best mag afwijken van de (honda richtlijn) zonder de details te kennen en het gaat  mis wil ik hier geen bijdrage aan geleverd hebben.

vandaar dat het forum volgens homologatie regels best wel een saai kan gaan worden voor de commisies
en dat is wel grappig bedoelt ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 feb 2009 06:53 - 17 feb 2009 17:12 #14 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic bandenspanning
Ad, Ik denk dat er sprake is van een vergissing.
Daren stelt een vraag. Chaos reageert daar op en vervolgens reageer jij op de tip die Chaos geeft aan Daren. M.i. heeft Chaos geen slinger probleem dus vandaar zijn reactie denk ik.

Er zijn hele oorlogen gestart vanwege een klein mening verschil  ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 feb 2009 14:18 #15 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic bandenspanning
even resumeren,

daren heeft een antwoord van me gehad,

chaos heeft hier eigenlijk geen bijdrage aan geleverd echter de info die hij vermeld(onduidelijk of dit een vraag was of een mededeling die dus weinig duidelijkheid gaf wat hij nu precies bedoelde.

hier heb ik gereageerd en dan gaat het mis...

en nu zou ik het niet meer begrijpen,

laat ik het anders stellen..
eh daren hoe staat het met je problemen..

die nick names zou verboden moeten worden en er op zich minst een normaal e mail adres bekent zijn

ga er ook 1 verzinnnen :))

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 feb 2009 14:31 #16 door Erik
Beantwoord door Erik in topic bandenspanning
Voel ik hier enige (banden)spanning  ::)  ?

Relax mensen, het is zo weer voorjaar  ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 feb 2009 14:14 #17 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic bandenspanning

Voel ik hier enige (banden)spanning  ::)  ?

Relax mensen, het is zo weer voorjaar  ;)


nee hoor ;D  ik hou van iedereen

maar daren .. nog geen reply gezien

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 feb 2009 19:06 #18 door margon
Beantwoord door margon in topic bandenspanning
Doe je de spanning meten met koude of met warme banden ? ???

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 feb 2009 22:48 #19 door RexLex
Beantwoord door RexLex in topic bandenspanning

Doe je de spanning meten met koude of met warme banden ? ???


koude banden

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 feb 2009 23:52 #20 door Daren
Beantwoord door Daren in topic bandenspanning
Ben er nog niet uit, zaten wel een paar spaken tussen welke anders klonken. Weet niet meteen of dit losse spaken zijn. Ze rammelden tegen de kruisspaak. Dit was trouwens alleen aan de linkerkant. Moet morgenochten weer naar het werk en dan dus merken of er verschil in zit. Kan verder nergens speling vinden, bandenspanning laatst wat verhoogt, maar bij lange bocht met 130-140 lijkt het wel of ie overgaat in een "tankslapper" Heb dit weleens met een racer gehad na een wheelie, ging nog maar net goed. Maar goed dit is geen racer, maar zou een betrouwbare alleskunner zijn...

wat jij, Ad, vertelde over de lengtestrepen. Precies wat ik ook heb, ook tussen de file (gedoogd) heb ik hier veel last van. Moest in het begin erg wennen aan de stuurrubbers/losse stuur, dacht eerst dat het slingeren daardoor kwam.

Moet toch maar een keer bij je langskomen AD, voor meerdere dingen: koppelingsplaten, ketting/tandwielen en voorwielprobleem dan. kun je mij een kostenplaatje toesturen.

Niet toevallig een sleuteldag binnenkort, klepjes kunnen ook wel weer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.136 seconden