bandenspanning

19 feb 2009 00:07 #21 door Timy
Beantwoord door Timy in topic bandenspanning
ff een long-shot maar zou progressieve voorvering niet een bijdrage aan een oplossing zijn?
Ik heb ervaring zowel met als zonder progressief en bochten met hogere snelheden is echt een stuk beter/gecontroleerder te doen + algehele verbetering. Dit is uiteraard mijn mening, uit dit stuk kunnen geen rechten onleent worden  ;) ;D

iig naar Ad en ff checken is een top idee.

Suc7



Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 feb 2009 09:13 #22 door RexLex
Beantwoord door RexLex in topic bandenspanning

bij lange bocht met 130-140 lijkt het wel of ie overgaat in een "tankslapper" Heb dit weleens met een racer gehad na een wheelie, ging nog maar net goed.


Een TA heeft niet een zelfde stijfheid in het frame en rijwielgedeelte als een racer, en met 140 door een bocht heb je niet veel nodig om de boel te laten deinen of slingeren. Met aanpassing van veren valt er zeker winst te behalen, maar ik denk dat het mee valt met gebreken aan het rijwielgedeelte.

Natuurlijk wel even langs gaan bij Ad om er zeker van te zijn dat alles oke is. C:-) 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 feb 2009 19:00 #23 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic bandenspanning

Ben er nog niet uit, zaten wel een paar spaken tussen welke anders klonken. Weet niet meteen of dit losse spaken zijn. Ze rammelden tegen de kruisspaak. Dit was trouwens alleen aan de linkerkant. Moet morgenochten weer naar het werk en dan dus merken of er verschil in zit. Kan verder nergens speling vinden, bandenspanning laatst wat verhoogt, maar bij lange bocht met 130-140 lijkt het wel of ie overgaat in een "tankslapper" Heb dit weleens met een racer gehad na een wheelie, ging nog maar net goed. Maar goed dit is geen racer, maar zou een betrouwbare alleskunner zijn...

wat jij, Ad, vertelde over de lengtestrepen. Precies wat ik ook heb, ook tussen de file (gedoogd) heb ik hier veel last van. Moest in het begin erg wennen aan de stuurrubbers/losse stuur, dacht eerst dat het slingeren daardoor kwam.

Moet toch maar een keer bij je langskomen AD, voor meerdere dingen: koppelingsplaten, ketting/tandwielen en voorwielprobleem dan. kun je mij een kostenplaatje toesturen.

Niet toevallig een sleuteldag binnenkort, klepjes kunnen ook wel weer.


als je de bocht ingaat kan het voorkomen dat de motorfiets naar binnen of juiste naar buiten gedreven wordt,

dit is zeer zeker te weinig voorspanning in de achterveer .
dus ook een defecte achter demper kan dit gedrag veroorzaken

te veel deinen

als je de achterzijde indrukt moet deze ferm omhoogkomen en niet nadeinen,

ook mag de negatieve veerweg bij voorkeur niet meer zijn dan 35 mm

dit is de afstand die de motor inzakt  tussen het normale rijhoogte en het punt dat je de achterzijde omhoog kunt trekken

dit kun je ook checken met de voorzijde al weten we uit ervaring dan de voorzijde echt slap kan zijn,

echter problemen komen sluipend en als je er dus niet eerder last van hebt gehad moet er iets aan de hand zijn wat zeer zeker de moeite kan zijn dit na te kijken
zou je dit alvast willen controleren

maar je bent dus ook van harte welkom,

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 feb 2009 19:47 #24 door Bono
Beantwoord door Bono in topic bandenspanning
Nou Daren. Hup naar Sprundel!  ;)

-- Han --

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.074 seconden