Lekkage

08 apr 2010 16:43 #21 door Grey alp
Beantwoord door Grey alp in topic Lekkage
Ik deel de mening van Kenny.
Als wij als 700 rijders aan Honda kunnen aantonen dat dit echt een fabrieks of montage fout is en geen gebruikersfout ,dan staan we misschien sterk genoeg om Honda te dwingen actie te ondernemen.
Of op z'n minst dat Honda dit radiator probleem verhelpt ,zelfs buiten garantie.
Ondertussen zijn er verschillende gevallen bekend ,wereldwijd (dank u internet) en het valt me op dat deze zich steeds manifesteren rond de 25.000km.
Moet ik eraan toevoegen dat ik die km stand zeer dicht benader (24.000km onderhoud eind deze maand) ,dat het rij seizoen begint met meerdere trips in het vooruitzicht en ik deze zorgeloos wil aanvangen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 apr 2010 19:51 #22 door the fireman
Beantwoord door the fireman in topic Lekkage
Hallo

je kan ook hem wegbrengen naar een bedrijf die dit kunnen maken solderen ze hem helemaal opnieuw ben je goedkoper uit als een geheel nieuwe kopen denik zomaar s6

19 apr 2010 20:13 #23 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Lekkage
De nieuwe zojuist gemonteerd.

Morgen ben ik even niet met de motor naar het werk, maar woensdag definitief testen. Vooralsnog nergens een lekkage, dus alles zit weer goed aan gesloten.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:

Meer dan alleen banden ;)

19 apr 2010 21:03 #24 door Peter
Beantwoord door Peter in topic Lekkage

Geen idee wat de achterliggende oorzaak is geweest.

Dat is altijd het probleem bij claimen van garantie e.d. Bij radiators krijg je vaak de mededeling dat het wel een opspattend steentje o.i.d. moet zijn geweest. Dat is overigens ook dodelijk voor een radiator. Het metaal van die ribben is ook wel erg dun. Wordt natuurlijk een ander verhaal als het aan de achterkant zit. Hoe dan ook blijven het kwetsbare gevallen. Heb je geen zichtbare "deuk: in de buurt van de lek?

Honda TransAlp (1996) - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

25 apr 2010 22:50 #25 door robgoesdakar
Gisteren naar de dealer geweest.
Daar werd in ieder geval gezegd dat ze alleen vervanging kunnen regelen en geen rekening van een andere partij aan kunnen bieden aan Honda ter vergoeding. (begrijp ik eigenlijk ook wel een beetje).
Hij ging wel nog even kijken of ze niet recentelijk voor iemand dezelfde radiateur hadden moeten bestellen, dan was het op die manier wel financieel geregeld.

Nu loop ik dus de kans dat ik een 2e radiateur ga ontvangen. Ook geen punt, die verkoop ik dan wel weer of zo.

Ben echt benieuwd naar de Honda reactie.

Bijlage:

28 apr 2010 11:21 #26 door robgoesdakar
Net een telefoontje van de dealer :

Honda accepteerd de claim niet omdat deze buiten de 2 jaar garantie valt. Verder was er ook geen terugroep actie of iets dergelijks geweest met betrekking tot dit probleem. :-\

Echt zonde dat ik niet rechtstreeks een claim bij Honda in kan dienen, want men heeft dus gewoon een standaard formulier in gevuld en nergens een verwijzing naar bv het topic in de UK.
Ik ga misschien wel nog even de kapotte radiateur (die nu nog bij de dealer ligt) op halen. Misschien laat ik die nog wel repareren, afhankelijk van de prijs.

Bijlage:

28 apr 2010 12:20 #27 door Timy
Beantwoord door Timy in topic Lekkage
Beetje jammer  :-X
Lijkt me dat Honda hier toch verder naar moeten kijken of iig een aanpassing gaat bedenken/maken.

Anderzijds hebben ze het ook tactisch gemaakt zo want nu is de radiateur ook een slijtage onderdeel waar ze aan verdienen  :P

Liberté - Egalité - Fraternité

28 apr 2010 12:54 #28 door robgoesdakar
Of even iemand met die nog wel een Transalp binnen de garantie termijn heeft de radiateur naar de dealer laten brengen  >:D

Bijlage:

13 mei 2010 10:41 #29 door robgoesdakar
Normaal gesproken ben ik niet iemand die snel door gaat met het proberen te claimen van een garantie, maar in dit geval denk ik dat ik toch wel degelijk in mijn recht sta. Dus zojuist maar eens een nette mail opgesteld naar een contact persoon bij Honda. (Toch handig dat je vanuit het bestuur nog wel eens met mensen in contact komt)

Ik hoop dat hij er nog werkt (zijn veel reorganisaties geweest bij Honda) en dat hij zich geroepen voelt om dit binnen Honda verder uit te laten zoeken.

Bijlage:

13 mei 2010 11:34 #30 door kenny013
Beantwoord door kenny013 in topic Lekkage
Rob, heb je een rechtsbijstand verzekering?
Zo ja, mailtje/telefoontje naar hun, daar zijn ze voor  ;) (laat de verzekerings-maffia maar wat doen voor hun geld).
Het is maar hoe ver je wil gaan, maar naar mijn mening sta je volledig in je (NL) recht, wat Honda of de dealer ook zeggen.

Neem vooral deze tas mee als je nog eens langs de dealer gaat  ;D

Een Africa Twin is onverwoestbaar, maar er zijn grenzen en een vrachtwagen is er zo een.
.
stanswebsite.tk/

13 mei 2010 11:37 #31 door robgoesdakar
Dank voor de tip, ik wil ze eerst nog even een kans geven.

Bijlage:

13 mei 2010 23:06 #32 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Lekkage
ten eerste.. rob je hebt volledig gelijk dat je het probeert.

maar  laat de heren die zo vol zijn over hun zogenaamde consumenten rechten gauw stil houden.

Ik ben van mening dat honda inderdaad  zeer weinig doet met zaken die net buiten de 2 jaar  fabrieksgarantie  vallen en daar komt bij dat je weining met honda nederland te doen hebt

je hebt een overeenkomst met de  verkoper van de motorfiets en daar zul je dus moeten gaan klagen.
je kunt deze meneer natuurlijk jurische aansprakelijk stellen voor de levering van een ondeugelijk product waarvan de verwachte levensduur echt te kort schiet en zodoende kosteloze vervanging eist

maar dit betekend in de praktijk ook vaak direkt het einde van de klant dealer relatie

en dat wordt het wel lastig want rechtstreeks met honda in conclave is officieel niet mogelijk

zij zijn hierin namelijk geen partij

echter ik ben wel van mening dat een dealer meer invloed moet kunnen uitoefenen op honda nederland
zijn probleem is echter dat het geen particulier is en dus geen gebruik kan maken van de consumenten rechten

en zie de cirkel is weer rond

25 mei 2010 16:20 #33 door robgoesdakar

Wij komen hierbij terug op uw e-mailaan onze heer xxxxxxxxxx*, waarbij u aangeeft met een lekkende radiateurgeconfronteerd te zijn geweest.
Helaas ontbreken in uw e-mail gegevensover de Honda XL700V Transalp en de reparerende dealer.

Honda verleent op haar motorfiets producteneen fabrieksgarantie van 2 jaar op fabricage- materiaalfouten, ongeachtkilometers.
Honda Nederland B.V. maakt voor haaractiviteiten op de Nederlandse markt gebruik van de Nederlandse dealerorganisatie.Aanvragen voor garantie en eventueel coulance kunnen ook uitsluitend verlopendoor en via de officiële Honda dealer.

Indien u van mening bent dat u in aanmerkingkomt voor een coulance vergoeding verzoeken wij u naar een officiële Hondadealer te gaan, dit omdat zij ten eerste voor ons de aangewezen persoonzijn om te oordelen of de schade niet is ontstaan door onjuist gebruik.En ten tweede heeft de Honda dealer de mogelijkheid een eventuele claimtot coulance gemotiveerd in te dienen.

Vertrouwende u hiermee naar behoren te hebben geïnformeerd.

*namen even eruit gelaten !

Voelt een beetje als kastje-muur, maar ze laten een opening met de opmerking : "
Helaas ontbreken in uw e-mail gegevensover de Honda XL700V Transalp en de reparerende dealer."

... wordt vervlgd ...

Bijlage:

08 mrt 2017 12:47 #34 door JanO
Beantwoord door JanO in topic Lekkage
Heb een lekkende onderbak van de radiateur,weet iemand een adres om alum.radiateur te reparen?

08 mrt 2017 15:03 #35 door robgoesdakar
zozo... ff een oud topic uit de kast getrokken :D

Ik heb mijn radiateur destijds laten repareren bij www.bolmanmotoren.nl/

Bijlage:

08 mrt 2017 22:23 #36 door Peter M
Beantwoord door Peter M in topic Lekkage
Op ADVriders forum werd daar een paar jaar geleden ook al over geschreven.

advrider.com/index.php?threads/honda-xl7...s-and-issues.596577/

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.148 seconden