Help gevraag met kettingset

11 apr 2010 15:29 #1 door digikorrie
Help gevraag met kettingset werd gestart door digikorrie
Wie kan mij helpen aan de juiste set gegevens.

Ik moet een nieuwe kettingset hebben dus besteld bij MP in Almere.
Ik ketting inmiddels er al af gehaald enz.

Doos met de nieuwe set geopend en dan zie ik dat het voortandwiel verschilt, ??? die van mij heeft brede splines en maar een stuk op zes ? die in de doos heeft smalle splines en ik dacht een stuk op 15 dus dat past niet. >:(

Ik terug naar MP en zij zeggen dit moet passen ik had dus het oude tandwiel mee genomen en na het zien hiervan zei men hé dit past niet >:D
Zij nazien in de gegevens nu zeggen zij dat de tandwiel verhouding anders wordt want dat zou 15 voor en 41 achter moeten zijn volgens hun en de ketting een 520 , 118 schakels. Volgens mij is dit voor een XR 600. zij zeggen van niet.

Volgens mij moet het voor de TA XL600V 1989 maar model 1988 zijn:  15 voor 47 achter en ketting 525 118 schakels

wie kan mij aan de juiste onderdeel nummers helpen of weet een juiste set

Het gaat dus om een voortandwiel 15 tands met de brede splines (spiebanen) 6 stuks
                                  achtertandwiel 47 tands

Dit zit er nu op


Wie kan mij helpen niet dat ik straks een verkeerde verhouding tandwielen krijg.
Ik wil het gewoon goed hebben prijs vindt ik minder belangrijk

met vriendelijke groet,

Korrie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 apr 2010 15:34 #2 door zwart met oranje
Beantwoord door zwart met oranje in topic Help gevraag met kettingset

RD07A afgeschreven
XT660Z Tenere als opvolger

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 apr 2010 16:29 #3 door 4Plugs
Beantwoord door 4Plugs in topic Help gevraag met kettingset
Het moet voor de TA 600 inderdaad een 525 zijn met 118 schakels, 15 voor en 47 achter.

16 voor gaat ook goed, loopt ie net wat rustiger. (heb ik dus).

Dit geldt voor ALLE 600 modellen.

Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 apr 2010 00:37 #4 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Help gevraag met kettingset

Wie kan mij helpen aan de juiste set gegevens.

Ik moet een nieuwe kettingset hebben dus besteld bij MP in Almere.
Ik ketting inmiddels er al af gehaald enz.

Doos met de nieuwe set geopend en dan zie ik dat het voortandwiel verschilt, ??? die van mij heeft brede splines en maar een stuk op zes ? die in de doos heeft smalle splines en ik dacht een stuk op 15 dus dat past niet. >:(

Ik terug naar MP en zij zeggen dit moet passen ik had dus het oude tandwiel mee genomen en na het zien hiervan zei men hé dit past niet >:D
Zij nazien in de gegevens nu zeggen zij dat de tandwiel verhouding anders wordt want dat zou 15 voor en 41 achter moeten zijn volgens hun en de ketting een 520 , 118 schakels. Volgens mij is dit voor een XR 600. zij zeggen van niet.

Volgens mij moet het voor de TA XL600V 1989 maar model 1988 zijn:  15 voor 47 achter en ketting 525 118 schakels

wie kan mij aan de juiste onderdeel nummers helpen of weet een juiste set

Het gaat dus om een voortandwiel 15 tands met de brede splines (spiebanen) 6 stuks
                                  achtertandwiel 47 tands

Dit zit er nu op


Wie kan mij helpen niet dat ik straks een verkeerde verhouding tandwielen krijg.
Ik wil het gewoon goed hebben prijs vindt ik minder belangrijk

met vriendelijke groet,

Korrie


die heb ik zo voor je liggen, het enige afwijkende is eigenlijk alleen het voortandwiel tov van de later bouwjaten transalp.

je kunt het afhalen of ik kan het opsturen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 apr 2010 17:39 #5 door digikorrie
Beantwoord door digikorrie in topic Help gevraag met kettingset
Hoi,

Vandaag weer bij MP Almere geweest hadden natuurlijk weer de verkeerde set.
Als het goed is krijg ik morgen de juiste met het goede voortandwiel dus de brede splines 6 stuks.

Ik heb vandaag wel weer iets geleerd over de TA niet van MP hoor maar door te lezen.
Mijn TA is op kenteken van  22 maart 1989 maar is dus volgens mij via de grijze import in Nederland gekomen, want ik las dat je op het voor of achterwiel meestal kan zien wat de juiste productie datum is en daar staat 10 87  dus oktober 1987.

Ik ga er dan vanuit dat de velgen origineel zijn en niet zijn verwisseld door schade of anderzins.

Ik heb begrepen dat dit rond 1990 veel voor kwam omdat de TA in de begin jaren alleen maar voor de USA en Canadese markt was.

Maar ik wacht morgen nog even af anders vraag ik mijn geld terug. Ik hoop wel dat ik een ketting met een klinkschakel krijg want ik heb niet veel zin om mijn achterbrug los te gaan halen. Ook nog nooit gedaan trouwens bij een TA.

Ik laat jullie weten hoe het afloopt en bedankt voor de reacties.

Korrie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 apr 2010 17:43 #6 door kees
Beantwoord door kees in topic Help gevraag met kettingset
Ik dacht dat het dan om de productiedatum van de wielen ging. Op zich maakt het allemaal geen bal uit: de datum op het kenteken is de eerste toelating, niet de productiedatum.

Als zo'n ding een jaar of langer bij de importeur staat..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 apr 2010 18:11 #7 door digikorrie
Beantwoord door digikorrie in topic Help gevraag met kettingset
Hoi Brombeer,

Heeeeelemaaaal met je eens hoor.

Maar dit schijnt rond 1990 en zelfs nog iets later veel te zijn voorgekomen.
Je kocht dan bv in 1990 een nieuwe motor bij de dealer maar die blijkt dan al van bv 1987 te zijn.
Maar dit komt omdat ze inderdaad pas later naar Europa zijn gekomen en je niet of moeilijk aan het framenummer kan zien van wanneer hij is. Misschien dat dat hij de latere type's wel kan maar die kennis heb ik niet.
Maar je kon dan aan de datum op de velgen bij het voorwiel aan de rechterzijde de productie datum zien.

Stel je voor je gaat naar de dealer je koopt daar bv een auto die al 25 jaar ik de showroom staat en nog nooit een kenteken heeft gehad dus puur als showobject is gebruikt. Heb je een auto met datum eerste toelating per heden die toch al belasting vrij is.
Dus een nieuwe-oude auto ???

Maar mij maakt het ook niets uit als ik er maar gelukkig mee ben.

Korrie :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 apr 2010 19:15 #8 door kees
Beantwoord door kees in topic Help gevraag met kettingset
Nou ja, de echte cracks schijnen aan de hand van de kleurstelling het bouwjaar te kunnen vertellen. Hoewel de invoer van nieuwe kleurstellingen per land verschillend kon zijn.

Heb eens een CB500F gehad met frame van '72 en kenteken van '74..

Grtz, Brm

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 apr 2010 19:16 #9 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Help gevraag met kettingset
Volgens mij heeft de leeftijd van een auto niks te maken met de belasting.
Wanneer er 25 jaar belasting is betaald, wordt hij belastingvrij en niet als hij 25 jaar oud is.
De datum van kenteken is bepalend.
Moet me wel heel erg vergissen als het niet zo was.

de echte cracks

Nee hoor, gewoon hier kijken
www.transalp.de/technik/modellgeschichte/

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.083 seconden