koppeling +andere

10 feb 2009 14:40 - 10 feb 2009 14:42 #1 door trooper
koppeling +andere werd gestart door trooper
ik denk dat mijn koppeling begint te slijten (eigenlijk doet ze dat alle dagen),

maar bij koud vertrek, kan ik de eerste kms doortrekken en slipt de koppeling,
kenmerkend voor bijna versleten koppeling ?


is een koppeling makkelijk zelf te herstellen ( als ik zeg dat ik zelf een ketting kan leggen, remmen kan ontluchten, ...)
en heb ik daarvoor speciaal gereedschap nodig ( buiten de gewone steeksleutels en dopsleutel)


wat er nog moet gebeuren:
balhoofdlagers vernieuwen, er komt een knikje in
remblokken vervangen (voor+achter) : welk merk neem ik best (ook offroad)
staalleiding rem voor
kettingset te vernieuwen
handvatverwarming plaatsen
mistlichten plaatsen

dus dat wordt een heel groot onderhoud,
wat kan dit allemaal kosten als ik het LAAT doen ( door tijdsgebrek)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 feb 2009 14:52 #2 door TPFKAP
Beantwoord door TPFKAP in topic koppeling +andere
Hallo trooper, dit is iets voor ad(JAQAD), ad mies kan je hierbij verder helpen. Het is zelfs zo, dat jij hem en jezelf kunt helpen, en aldoende een stukje sleutelkennis opdoet voor je eigen brommer. Ik zou hem eens een PM sturen, aan ad zal het niet liggen, zeker weten ;D, succes ermee.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 feb 2009 19:34 #3 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic koppeling +andere

ik denk dat mijn koppeling begint te slijten (eigenlijk doet ze dat alle dagen),

maar bij koud vertrek, kan ik de eerste kms doortrekken en slipt de koppeling,
kenmerkend voor bijna versleten koppeling ?


is een koppeling makkelijk zelf te herstellen ( als ik zeg dat ik zelf een ketting kan leggen, remmen kan ontluchten, ...)
en heb ik daarvoor speciaal gereedschap nodig ( buiten de gewone steeksleutels en dopsleutel)


wat er nog moet gebeuren:
balhoofdlagers vernieuwen, er komt een knikje in
remblokken vervangen (voor+achter) : welk merk neem ik best (ook offroad)
staalleiding rem voor
kettingset te vernieuwen
handvatverwarming plaatsen
mistlichten plaatsen

dus dat wordt een heel groot onderhoud,
wat kan dit allemaal kosten als ik het LAAT doen ( door tijdsgebrek)


hallo,

zoals mijn waardig gezelschap in al hun  wijsheid al melde

ik wil je hiermee wel helpen mits je zelf de handen uit de mouwen steekt,

je kunt het uit laten besteden maar reken dan al gauw op een uurloon van ca 40 euro  ex materiaal.

schat dan in dat je gauw 850 euro verder bent

(schilt je nl een financiele aderlating)

alles kun je zelf en daar waar nodig help ik je verder

denk er eens over na,

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 feb 2009 21:58 #4 door brings
Beantwoord door brings in topic koppeling +andere
Inmiddels 2 x naar Sprundel geweest.
Nee, het is niet naast de deur.
Maar de voordelen zijn dat je rijdend binnenkomt en ook weer rijdend weg kan. (zeker als Ad weet waarvoor je komt)
Hoeveel tijd en geld kost het brengen en halen van een motor naar een reguliere dealer je?  Bovendien ben je je motor meestal geruime tijd kwijt.
En niet te vergeten: In geval van nood geeft Ad ook nog telefonisch advies.

Nee, ik heb geen aandelen in onderneming Mies, kan hem alleen van harte aanbevelen.

Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 feb 2009 13:57 #5 door trooper
Beantwoord door trooper in topic koppeling +andere
ja, ik ken Ad wel, en weet wel wat zijn service is,
maar Ad is niet zo bij de deur.

remblokken, lichten en ketting lukt zelf thuis wel.
balhoofdlagers zou moeten lukken maar weet niet of ik het juiste materiaal voor heb,
koppeling heb ik nog nooit gedaan, dus ?????

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 feb 2009 14:11 #6 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic koppeling +andere

ja, ik ken Ad wel, en weet wel wat zijn service is,
maar Ad is niet zo bij de deur.

remblokken, lichten en ketting lukt zelf thuis wel.
balhoofdlagers zou moeten lukken maar weet niet of ik het juiste materiaal voor heb,
koppeling heb ik nog nooit gedaan, dus ?????


misschien iets voor de sleuteldag in sneek op 1 maart

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 feb 2009 19:14 #7 door bobby templier
Beantwoord door bobby templier in topic koppeling +andere

misschien iets voor de sleuteldag in sneek op 1 maart

Ad zorg je voor vet olie en ander zooi :angel:
ik ga een met mijn val rekkie achter bezig ;) koffers zijn klaar :-*

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mrt 2009 15:55 #8 door trooper
Beantwoord door trooper in topic koppeling +andere
gisteren maar eens in gang geschoten,

1)begonnen met de GIVI plaat achter, die begon te scheuren door gewicht van topkoffer,
een ijzer plaatje op maat geslepen en voorzien van 2 ogen om daar de achterste pinkers aan te monteren. Zodoende komen de pinkers iets meer naar binnen, wat breuk meer voorkomt bij offroad.
Ijzer plaatje komt tussen beugel op achterspatbord en giviplaat.

2)grootlicht schakelaar gereinigd

3)nieuw gaas (kaki-kleur) gemonteerd aan de zijflanken van het kuipwerk (foto volgt nog wel eens)

4)boutuitsparing aan linker kuipdeel thv luchtfilter was kapot, werd tot nu toe met een strapje vastgemaakt: op advies van Ad, met glasvezelplamuur goed dichtgepapt en nu een gaatje boren , waar opnieuw een boutje inpast.  Alsook hetzelfde systeem bij het linkervoorste kuipdeel, onderaan de benzinekraan waar het kuipwerk over het pinnetje schuift.

De rest volgt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.082 seconden