Motor start niet meer.

07 mei 2010 19:07 #1 door Modena
Motor start niet meer. werd gestart door Modena
Hallo iedereen,

Afgelopen week heerlijk naar de eifel te touren geweest, motor deet het perfect en had nergens geen problemen mee, tot op de terugreis.
Ergens ter hoogte van Düsseldorf moest even wat gas bij geven op de A3 en begon m'n Alp plots terug te slaan in toeren waarna hij vervolgens weer op pakte.
Even en schrik reactie, maar goed de motor liep nog even doorijden, weer het zelfde probleem, nu hield hij langer in. Dus besloten de vluchtstrook op te rijden en zo langzaam richting het eerst volgende tankstation gereden. Toen ik hier de Alp afzette kon ik hem met geen mogelijkheid meer starten.
Vervolgens begonnen met sleutelen om er achter te komen ik geen ontsteking meer had. Hotel gepakt en de volgende dag de ADAC erbij die kon mij niet helpen, dus afslepen naar een dealer. Conclusie dealer niet binnen 48 uur te reparen, iets met HISS of het motormanagement hadden ze het over.
Auto gekregen van de ANWB en nu zit ik thuis en staat mijn Alp nog in Düsseldorf. Hopelijk wordt hij ergens volgende week weer in Nederland afgeleverd.

Het gaat hier om een XL650V van 2001 met het HISS systeem er op. Wat mij opviel is dat normaal gesproken het lampje van de sleutel kort begint te branden om vervolgens weer uit te gaan. Nu gaat het lampje helemaal niet meer branden.
Heeft iemand enig idee waar ik dit moet zoeken, ik werd niet veel wijzer van die Duitsers. Ondanks dat ze erg behulpzaam waren.


Ik moet er ook nog even bij vermelden dat vorige week nog extra is bij gemaakt. (ingeleerd) hier had op de heenweg wat problemen mee dat het lampje spontaan aan ging tijdens het rijden. Maar geen start problemen of iets dergelijk.

Groeten,
Jan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.103 seconden