Zou ik verschil merken?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
flitsende inhaalactie
Het luchtfilter zelf of het luchtfilterhuis??Nou ik was 19 toen ik mijn motor kocht en had toen een jaar mijn rijbewijs. Omdat ik geld overhad en bang was voor de politie heb ik mijn motor legaal gemaakt.
Achteraf is het nutteloos geweest want ik ben nooit aangehouden.
Maar nu het eruit is merk ik dat zeker
Het trekt een stuk soepeler op. En van 60 naar 80 gaat even makkelijk als van 120 naar 140.
Heerlijk gewoon.
Het ging allemaal zeer vlot, alleen waren de oude rubbers wat hard geworden dus deze konden er pas nadat ze verhit waren. Ook gelijk (eindelijk ) olie ververst en nieuwe bougies. 'Gelijk geleerd dan mijn Transalp Twin Spark heeft ipv 2 bougies! Want die 2 onder de tank zie je amper!
Het luchtfilter huis zag er ook uit alsof het 40.000 km. oud was, dus deze zal ook vervangen worden binnenkort.
Het luchtfilter zelf of het luchtfilterhuis??
Wat had jou oom dan gedacht wat aan jouw motor vervangen 'moet' worden?luchtfilter zelf.
Daarnet kreeg ik een lijstje van mijn 'overijverige' oom met wie ik heb gesleuteld.
7 dingen waarvan hij wel even dacht dat ik dat beter kon vervangen.
Met kosten van 200 euro.. 'ja, hallo, ik ben student!' ;D
Hij probeerde mij nieuwe voorvork vering aan te smeren
Maar dat vind ik onnodig, dus dat doe ik niet.
De rest van de punten zijn inderdaad wel handig om eens te doen.
1 koelvloeistof vervangen,ik denk dat dit nog nooit is gedaan
2 remvloeistof, deze zag er goed uit dus nu niet doen.
3 Voorvorkolie dient vervangen te worden, 549cc ATF per poot, een luchtkamer van 125mm met volledig ingetrokken voorvorkpoten. Moet voor beide poten het zelfde zijn.
4 Luchtfilter, hadden we het al over gehad vervangen. Kan je bij motorzoom bestellen koop de goedkoopste DELO kosten ongeveer 20 €.
5 Klepspeling dient gesteld te worden, dit dien met een koude motor gedaan te worden. 3 kleppen /cyl. Geen stelplaatjes maar boutje moertje, dus altijd te doen. Dit systeem heeft wat meer aandacht nodig dus om het jaar stellen
6 Bandenspanning voor iedere rit controleren. Let op 2,2 atm ipv 2,0 atm ivm beter stuurgedrag.
7 De brandstofslang beginnen scheurtjes te vertonen tpv de achterste cilinder. Vervangen voor een original exemplaar, kosten ong € 10,00