Hoog olieverbruik

22 juli 2010 00:52 #21 door Frank Deruyck
Beantwoord door Frank Deruyck in topic Hoog olieverbruik
Bedankt voor de reacties.
Ga volgende week eens informeren bij erkende dealer.
Heb via via gehoord dat ze er niet zo graag aan beginnen, proberen je andere fiets te verkopen...
Maar je word snel verlliefd op je eigen karretje...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 juli 2010 07:41 #22 door de Wolf
Beantwoord door de Wolf in topic Hoog olieverbruik
Forté is een fantastisch product! Gebruik voor de motor jaarlijks het flesje (moto power I & II) om de carburateur etc schoon te houden.
In september wil ik motor flush gebruiken om de motor inwendig weer blinkend te krijgen  ;)

Hier wat info over Forté: www.forte-nwe.com/NL/Forte+producten.html

Varadero '99 52.000km

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 juli 2010 10:03 #23 door Rob
Beantwoord door Rob in topic Hoog olieverbruik
Is dat product gewoon verkrijgbaar bij een beetje goede motorzaak?

Forté is een fantastisch product! Gebruik voor de motor jaarlijks het flesje (moto power I & II) om de carburateur etc schoon te houden.
In september wil ik motor flush gebruiken om de motor inwendig weer blinkend te krijgen  ;)

Hier wat info over Forté: www.forte-nwe.com/NL/Forte+producten.html


Alias raceneus..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 juli 2010 21:44 #24 door Frank Deruyck
Beantwoord door Frank Deruyck in topic Hoog olieverbruik
Met de dood in het hart heb ik een volledig flesje Wynns Super Charge in het warme carter gekapt.
De motor loopt zachter en het olieverbruik is bijna NIHIL geworden.
Ik jaag mijn oude tante nooit boven de 5OOO rpm en dat bevalt haar best.
ANDER VRAAGJE: is het normaal dat ik mijn fiets zo slecht kan stoppen? Ik heb het gevoel dat de voorrem ondermaats is!
Of is dit eigen aan de TA van 1992?
Voor de rest is dit de beste motor waar ik ooit mee gereden heb: beschaafd, gewillig, comfortabel en ik vind haar bloedmooi!

Frank

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 juli 2010 21:53 #25 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Hoog olieverbruik
Mooi dat je olie verbruik sterk verminderd is.

Dat remmen...., tja, waar vergelijk je het mee ?
Hij zal zeker een heel stuk minder remmen in vergelijking met een super moderne wegracer.

Maar ik begrijp dat je hem nog niet zo lang hebt. Mogelijk eens beginnen met remvloeistof te vervangen. Maar als je toch bezig bent staalflex remleiding monteren. Dat heeft zeer zeker een beter gevoel in het remmen.

De 92-er heeft natuurlijk wel maar 1 remschijf. Persoonlijk nooit mee gereden dus kan het niet vergelijken met de modellen van na 97.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 juli 2010 22:01 #26 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Hoog olieverbruik
Nou heb ik een 93ér met ook maar 1 schijf voor, maar ik garandeer je dat het achterwiel van de grond komt als ik doordruk.
Toch de adviezen van Rob maar eens opvolgen denk ik  :-*

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 aug 2010 18:44 #27 door Frank Deruyck
Beantwoord door Frank Deruyck in topic Hoog olieverbruik
Inmiddels ging mijn lieve oude tante TA naar de dealer voor groot onderhoud.
De remklauw is vernieuwd en nu remt ie echt goed.
Maar nog groter nieuws: de COMPRESSIEverhouding bleek in de voorste cylinder 10.8
en in de achterste 10.2 te zijn! DAt is meer dan af fabriek, en bewijst wat voor een fenomale motor dit toch is.
Het olievebruik lag dus niet aan de cylinders maar zat in de klepzittingen.
Door het additief is dit olieverbruik nihil.

groetjes vanuit Vlaanderen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 aug 2010 21:33 - 18 nov 2010 16:29 #28 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Hoog olieverbruik
een goede compressie kan juist aan gegeven worden door een ruimhartige smeerfilm,

het is de olieschraapveer die verantwoordelijk is voor de juiste smeerfilm op de zuigerwand.
en niet zozeer de compressie zuigerveren ( 2 stuks)
als de klepzittingen lekken valt de compressie ook lager uit,
tja misschien dus toch klep sealtjes

het produkt dat je hebt toegevoegd

maakt de olie dikker als ze warmer wordt  (polymeren) en heeft als eigenschap rubber op te laten zwelen (voor de  klep sealtjes)

er staat overigens nergens of het produkt bij elke verversing moet worden toegevoegd  ?

maar als het helpt.... :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 aug 2010 21:48 #29 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Hoog olieverbruik

de COMPRESSIEverhouding bleek in de voorste cylinder 10.8
en in de achterste 10.2 te zijn! DAt is meer dan af fabriek


Het kan ook zomaar zijn dat je zuigers dichtgekoekt zitten van al die verbrande olie die door je cilinders gegaan is  ;D

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 aug 2010 11:16 #30 door Jan F.
Beantwoord door Jan F. in topic Hoog olieverbruik
Iemand ervaring met 10W60 in een XL600V zoals KTM gebruikt?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 aug 2010 12:04 #31 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Hoog olieverbruik
ja....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 aug 2010 12:16 #32 door Pervect
Beantwoord door Pervect in topic Hoog olieverbruik
En?

TA '99 / RVS remleidingen / RVS valbeugels / GIVI Wingrack / Laser ProDuro / Handvatverwarming / Alarmverlichting / Viking seat / Garmin 2610 in Touratech houder / Loobman kettingsmeersysteem / Heidenau K60 banden

You only need two tools in life: WD40 & DUCT tape. If it doesn't move...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 aug 2010 20:15 #33 door Jan F.
Beantwoord door Jan F. in topic Hoog olieverbruik
idd, en???

goede of slechte ervaringen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 aug 2010 21:12 #34 door Neet
Beantwoord door Neet in topic Hoog olieverbruik
Nou?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 aug 2010 12:51 #35 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Hoog olieverbruik
waarom willen jullie dat zo graag weten ?

Dit vloeibare goud  voelde inderdaad als een rib uit mijn lijf , was full synth, maar  zorgde wel voor een feilloos schakelgedrag alsmede een uitstekende thermische huishouding  daar waar het + 40 graden was.
wel te vermelden dat deze dikte geheel buiten specificatie van honda valt


gebruik is dus op eigen risico :angel:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 sept 2010 10:38 #36 door Jan F.
Beantwoord door Jan F. in topic Hoog olieverbruik
Omdat ik de volgende info van de Valvoline site plukte:

Honda 
Allroad/offroad 
XL 600 V Transalp (1987-1999) 


Motor/transmissie  Smeermiddel inhoud 2,4 liter

Gebruik: normaal 
Service intervallen:
Ververs 12000 km / 12 maanden

  VR1 Racing Oil 10W-60

Ik was benieuwd of iemand ervaring had of 10W60 invloed heeft op het olieverbruik.
Bij KTM maakt dit namelijk wel degelijk uit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 nov 2010 13:16 #37 door wouterrrrr
Beantwoord door wouterrrrr in topic Hoog olieverbruik
Net als anderen verbruikt ook mijn transalp 1987, 72000km olie, ogeveer 1 liter op 1100 km. Om de kosten voor motorolie wat binnen de perken te houden heb ik bij Polo (duitsland) 5 liter 15W 40 gekocht voor 20 euro. Net als Frank (zie topic) heb ik Wijnss super charge bij de motorolie gedaan. Dit leverde uiteindelijk weinig voordeel op, merkte niets/ niet veel van vermindering in gebruik. Echterrrr nu is het wat koud aan het worden buiten en tot mijn verbazing liep mijn motor ineens niet echt soepel. Bedacht dat dit wel eens kom komen doordat de motorolie nu echt te dik wordt. Wijns super charge verhoogd nl de viscositeit.... Vanmorgen de koude olie er uit laten lopen en vervangen door (wat ik in huis had) olie van de Action semi synth 10W 40 (voorverwarmd op de radiator in de keuken). Testritje gemaakt en de motor loopt nu gelukkig weer prima!
Weet het, niet echt handig om dikke olie nog dikker te maken en dan in de kou te gaan rijden, maar zo leert men. Tevens ga ik nu eens proberen hoe de motor rijdt met de Action olie. Vandaag slipte de koppeling niet. Volgende week een oliewissel + filter maarbij wordt de olie warm wordt afgetapt. Ik overweeg nog om het motorblok intern te reinigen met Wijns oil system cleaner. Iemand hier ervaring mee? Heb dit enkele weken geleden bij mijn auto gedaan en tot nu toe is de vernieuwde olie nog steeds goudkleurig.

Gr Wouter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 sept 2011 21:20 #38 door Roycooo
Beantwoord door Roycooo in topic Hoog olieverbruik
Hmmmm, gelukkig ben ik niet alleen in deze met een TA met hoog olieverbruik.

Ik heb het idee, dat ik ga uitkomen op 1 liter olie per 1200 km  :(  Nou ja als ik de berichten hier zo lees, blijf ik er voorlopig gewoon mee rijden, want hij start goed, loopt lekker en het verbruik is rond  1 op 20 zelfs, als stevig door de bergen / heuvels scheur.

Dus voorlopig blijf ik er olie bij kiepen, momenteel heb ik 7,50 euro betaald per liter valvoline half synth. 10w40. Misschien eens kijken voor 5 liter verpakkingen.

Groet Roy.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 sept 2011 21:57 #39 door Neet
Beantwoord door Neet in topic Hoog olieverbruik
Lekker toch? Altijd schone olie. Dan zou ik wel voor de goedkopere gaan zoals die van Hein. (heb je hem weer)
22,- per 4 liter en 1 keer per jaar je filtertje vernieuwen. Ik denk dat je dat dan nog jaaaaaren kan volhouden.
(mijn XT in ieder geval wel)

Topic al weer ruim een jaar oud, sjonge wat gaat die tijd snel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.102 seconden