Voeding 12 V tbv navigatie TA '95

12 juni 2010 00:54 #1 door Eric Goes
Voeding 12 V tbv navigatie TA '95 werd gestart door Eric Goes
Ik heb een 12 V aansluitpunt gemonteerd (naast cockpit). Kan iemand mij vertellen waar ik het beste een geschakelde voeding en een goed massapunt vandaan haal?  ???

Ik heb zelf al een beetje rondgeneusd alleen ik twijfel of eea verantwoord is.
Het zekeringkastje bij het contactslot is voorzien van spair zekeringhouders, maar helaas zonder binnenwerk. De + die daar binnenkomt is geschakeld en lijkt van voldoende diameter. Ik wilde deze gebruiken met een losse zwevende zekering. Dit lijkt mij op zich geen probleem. Een goede massadraad heb ik echter niet kunnen vinden.

Eric

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 juni 2010 16:13 #2 door piet1961
Beantwoord door piet1961 in topic Voeding 12 V tbv navigatie TA '95
Hoi Eric,

Ik heb ook onlangs een 12 volt bus voor mijn navigatiesysteem op mijn TA gezet. Ik heb de draden vanaf de accu getrokken met een zwevende zekering ertussen. Het voordeel hiervan is dat er altijd stroom staat op de bus. Demonteer zadel en tank, leid de draden netjes via het frame naar voren en bevestig deze met tyribs. Zorg wel dat de draden niet klem komen te zitten bij montage van tank en zadel en hou ze uit de omgeving van het blok en het koelsysteem.

Succes,

Piet

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 aug 2010 23:17 #3 door Eric Goes
Beantwoord door Eric Goes in topic Voeding 12 V tbv navigatie TA '95
Hallo Piet,

Beetje je laat, maar bedankt voor je reactie. Ik heb alles nu mooi voor elkaar. Na het verwijderen van de buddy het originele massapunt gevonden. Hier heb ik de - rechtstreeks op aangesloten. De + heb ik na het bestuderen van het schema in de cockpit aangesloten op de geschakelde + direct na het contactslot. Ik vind het wel prettig dat na het verwijderen van de sleutel de spanning weg is zodat in geen geval de accu wordt leeg getrokken. Het is maar net waar je voor kiest.

Eric

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 aug 2010 23:33 #4 door Cor @ Schiedam
Beantwoord door Cor @ Schiedam in topic Voeding 12 V tbv navigatie TA '95
Ik heb de mijne ook direct op de accu gezet.
Het voordeel hier van vindt ik dat als ik de accu een keer moet laden kan ik het via deze aansluiting doen....

There is intelligent life on earth.....
......But i'am just visiting

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 aug 2010 23:41 #5 door Eric Goes
Beantwoord door Eric Goes in topic Voeding 12 V tbv navigatie TA '95
Hallo Cor,

Daar had ik nog niet aan gedacht! Slim.
Heb echter al speciale bus voor het opladen naast de "accubak".

bedankt voor reactie

Eric

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.119 seconden