Handa Topkofferslot

21 juni 2010 08:33 #1 door Namaste
Handa Topkofferslot werd gestart door Namaste
Haai Transalp-ers,

Ik zit met het volgende probleempje, en ben benieuwd of er meer mensen zijn die dit hebben, en er een mooie oplossing voor hebben gevonden.
De topkoffer van mijn Transalp (2008) is orgineel Honda en heeft de vervelende gewoonte om open te springen als de wind er te hard aan "sleurt". Meestal gebeurt het bij wervelingen boven de 120 km/u en bij het inhalen van vrachtverkeer of op een brug. Het deksel slaat dan met grote kracht open ???.
Het slot lijkt bij stilstand niet open te krijgen, en het slot lijkt goed in het richeltje te haken, en welke je met de sleutel op slot moet draaien zodat het niet vanzelf kan openspringen.

Heeft iemand hier ervaring mee (hoop het niet), want je spullen van de derde baan afschrapen wens ik niemand toe ;D
Ben benieuwd of er opzetslotjes of andere mooie oplossingen onder de creatieve Transalp-ers zijn gevonden.
Groet Serge

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 juni 2010 08:36 #2 door Namaste
Beantwoord door Namaste in topic Handa Topkofferslot
Excusie bedoel natuurlijk HONDA TOPKOFFER ::)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 juni 2010 13:02 #3 door nr 52
Beantwoord door nr 52 in topic Handa Topkofferslot
Ik rij al twaalf jaar met een originele Honda topkoffer achterop de TA. Nog nooit problemen gehad, zelfs niet bij korte stukjes off-road.
Zit je koffer goed op de montageplaat?
als je tegen de koffer duwt, gaat deze dan ook open?
Een goedkope oplossing is een kofferriem om de koffer of een touwtje/ty-rap etc om het onderste en bovenste deel van het handvat. Dat alles is natuurlijk maar een noodoplossing, maar dat is beter dan je strooigoed van de rijbaan halen  ;)
Schijnbaar is de koffer niet vomvast genoeg, je kan dan ook een ijzeren strip aan de binnenkant monteren.
Misschien krijg je nog buikbaardere tips. Succes

Ik begon met niets en het meeste heb ik nog.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.066 seconden